whitereport

11.
15.
14:59
A médiapiac 10 százalékát elvitte a járvány

A médiapiac 10 százalékát elvitte a járvány

Whitereport-tényadatok szerint a hazai médiavállalatok éves nettó árbevétele (benne a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételekkel) 2020-ban 40 milliárd forinttal csökkent. A felmérés készítői szerint ez nagyobb kiesés, mint amit a 2008-2009-es válság okozott.

Szerző(k): Szabó Dániel
08.
04.
17:10
Három szereplő osztozik a magyar médiapiac felén

Három szereplő osztozik a magyar médiapiac felén

K-alakú válság érte el a magyar médiapiacot a 2020-as koronavírus-járvánnyal, vagyis egyszerre vannak nagy nyertesek és vesztesek. A tévé újra erőt mutat, a piac három szereplőnél koncentrálódik, a globális platformok pedig előretörnek.

Szerző(k): Szabó Dániel
03.
23.
14:51
Whitereport: K-alakú a válság a magyar médiapiacon

Whitereport: K-alakú a válság a magyar médiapiacon

Az egy éve tartó koronavírus-járvány és a gazdasági válság hatására a magyarországi médiapiacon egy K-alakú válság bontakozik ki, ahol a nyertesek és vesztesek közt egyre nyílik az olló - derül ki a Whitereport friss elemzéséből.

Szerző(k): Domokos László
05.
29.
12:06
Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

Megkerülhetetlen lett az online a hirdetési piacon

A járványhelyzet okozta megnövekedett képernyőfogyasztás újabb fordulatot hozott az amúgy is folyamatos változásban levő magyarországi reklámpiac számára. Már a kampánytervezésben is érdemes a reklámpiacnak a kisebb költségvetést igénylő, de heti szinten gyakorlatilag azonos sokaságot elérő online hirdetések felé fordulnia. Az új trend az, hogy már nem médiatípusok alapján kell választaniuk a piaci szereplőknek – a képernyők egyre közelebb kerülnek egymáshoz a reklámkampányok szempontjából is.

Szerző(k): Szabó Dániel
07.
30.
11:48
Ami pénzt nem az állam fizet ki, az a Google-nél és a Facebooknál landol

Ami pénzt nem az állam fizet ki, az a Google-nél és a Facebooknál landol

Hárompólusúvá vált a magyarországi médiapiac a bevételek eloszlása alapján 2018-ban, a trend idén folytatódik. A médiaköltések legnagyobb része kvázi egyetlen piaci szereplőnél koncentrálódik, a kormányközeli médiumokat összefogó Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnál. A második legnagyobb bevételt az olyan globális szereplők teszik el, mint a Facebook és a Google. A harmadik piaci tömb pedig a hagyományos független kiadóké, ügynökségeké - az utóbbiak azzal szembesülnek, hogy sokan vannak az eszkimók, de egyre kevesebb a fóka.

Szerző(k): Szabó Dániel