Szélesedik a kormányellenes front Németországban, ahol az elmúlt hetek tüntetéseinek sorában hétvégén a középosztály képviseletében már a kisvállalkozók, nyugdíjasok és magánszemélyek is utcára vonultak az egzisztenciális félelmek miatt. Vészharangot kongatnak a gazdasági szereplők is.
Szerző(k): Thurzó KatalinA kecskeméti repülőnapot az orosz-ukrán háború miatt nem tartják meg. Legutóbb egyébként 2009-ben fordult elő, hogy lefújták az eseményt, akkor a világválság miatt, a takarékosság jegyében.
Szerző(k): EconomxNem ússzák meg az utasok, rájuk fogják terhelni a légitársaságok a légiipar zöldítésének költségeit – vélekedik a Boeing vezérigazgatója, Dave Calhoun. Nézeteit osztja a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség főigazgatója, Willie Walsh is, aki szerint a légitársaságoknak nem áll rendelkezésükre megfelelő pénzügyi háttér ahhoz, hogy a jegyárak emelése nélkül eleget tudjanak tenni a szigorodó előírásoknak.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA Ryanair Holdings PLC szerdán késő este közölte, hogy Michael O'Leary legalább 2028 júliusáig marad vezérigazgató - írja a Market Watch. A fapados légitársaság első embere azért került be a hírekbe az elmúlt hónapokban, mert erősen bírálta a magyar kormány különadóját.
Szerző(k): EconomxMérföldkőhöz érkezett az Eviation repülőgépgyártó. Alice nevű elektromos repülőgépükre már több mint 2 milliárd dollár értékben adtak le rendelést amerikai és német cégek. A gép az első tesztútját október végén már meg is tette, washingtoni kiindulóponttal.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA Wizz Air utasforgalma 112 százalékkal, bevétele 149 százalékkal, működési eredménye 32,5 százalékkal emelkedett 2023-as pénzügyi éve szeptemberrel zárult első fél évében az előző év azonos időszakához képest - közölte a diszkont légitársaság az MTI-vel csütörtökön.
Szerző(k): Domokos ErikaAz Európai Parlament (EP) megszavazta, hogy a 2022/23-as téli menetrendi időszakban 75 százalékra emelik a repülőtéri résidőhasználat küszöbértékét, a 2023-as nyári menetrend kezdetétől pedig visszaáll a 80 százalékos követelmény - írja az Airportal.
Szerző(k): Szász PéterOlcsón próbálják megúszni az európai légitársaságok a Carbon Market Watch jelentése szerint a járataik károsanyag-kibocsátásának semlegesítésére szánt erdősítési projekteket, amelyek így csak korlátozott mértékű sikert hozhatnak.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz Airways Magazin több forrásra hivatkozva is azt állítja, hogy a Lufthansa megtiltotta utasainak, hogy a feladott poggyászokban AirTag-et - ez az Apple nyomkövető kütyüje - tegyenek. A légitársaság szerint ilyen döntés nem született, bár a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetnek (ICAO) valóban van irányelve az elektronikai eszközökre. Az mindenesetre biztos, hogy egy nyomkövető sok kellemetlenséget tud okozni a légicégeknek, ahol a poggyászkezelés a munkaerőhiány miatt nem túl gördülékeny manapság.
Szerző(k): Szász Péter