kereskedelem

10.
12.
08:39
Élre tör a Temu, ezt a tempót már a Packeta is alig bírja

Élre tör a Temu, ezt a tempót már a Packeta is alig bírja

A kínai óriás alig egy év alatt letarolta a magyar piacot, az év végére már az első számú online áruház lesz.

Szerző(k): T. E.
10.
10.
14:55
Magyar kézbe kerülhet négy szlovákiai Tesco

Magyar kézbe kerülhet négy szlovákiai Tesco

A Dunaszerdahely, Zsolna, Nyitra és Nagyszombat városokban üzemelő Tesco kiskereskedelmi parkok kerülhetnek át a magyar Shopper Park Plus tulajdonába és üzemeltetésébe.

Szerző(k): Sárosi Viktor
10.
09.
18:11
A fogyasztóvédelmet is utolérte a központosítás

A fogyasztóvédelmet is utolérte a központosítás

Januártól létrejön a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH), amely minden, a fogyasztókat hátrányosan érintő kihívásra gyorsan kíván reagálni – jelentette be Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.

Szerző(k): Zádori Bence
10.
07.
12:44
Lendületet kapott a kereskedelem, de ingatag a bizalom

Lendületet kapott a kereskedelem, de ingatag a bizalom

Augusztusban megtört a hónapok óta tartó stagnálás, és 0,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Éves szinten az élelmiszer-kereskedelem húzta a bővülést, de a fogyasztói bizalom ismét csökkent. A jövőbeli kilátásokat a bizonytalan gazdasági helyzet beárnyékolja.

Szerző(k): H. B.
10.
04.
20:34
Betört a magyar piacra az Alza és az eMAG konkurenciája

Betört a magyar piacra az Alza és az eMAG konkurenciája

A hazai piacra is belépett a lengyel webáruházpiac, az Allegro, ahol több mint 150 millió ajánlat közül választhatnak a fogyasztók.

Szerző(k): Gulyas Ábel
10.
04.
12:41
A jövő könyvajánlója: Az AI tudja, melyik olvasmány fog elvarázsolni

A jövő könyvajánlója: Az AI tudja, melyik olvasmány fog elvarázsolni

AI alapú könyvajánló chatbotot fejlesztett a régió egyik legnagyobb kulturális webáruháza, a Bookline. A piacon egyedülálló megoldással hasonló élményt kapunk, mintha egy boltban kérnénk segítséget egy minden könyvet ismerő, kedves eladótól, aki azonnal előhúzza akár a leghátsó polcról is a számunkra tökéletes könyvet. A Bookline nem titkolt céllal a vásárlói élményt szeretné növelni új, innovatív megoldásával.

Szerző(k): Economx
10.
04.
10:41
Átalakul a Jófogás és a Vatera, ez vár ránk mostantól

Átalakul a Jófogás és a Vatera, ez vár ránk mostantól

Egy éve került hazai kézbe a Jófogás és a Vatera, ennek apropóján megvizsgáltuk, hol tart a jól ismert piacterek megújulása. Megtudtuk azt is, mi kell a Z generációs vásárlóknak, általuk milyen trendek alakítják, formálják az e-kereskedelmet. Fontos változás az is a szektorban, hogy Big Four-ernyő alá került a digitális kereskedelem kutatására szakosodott GKID, miután 100 százalékos tulajdonrészt szerzett az elemző-tanácsadó cégben a PwC.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs
10.
03.
09:35
Csomag-gate: elmaradhatnak az ajándékok karácsonyra, akkora a munkaerőhiány

Csomag-gate: elmaradhatnak az ajándékok karácsonyra, akkora a munkaerőhiány

Novemberben felpörögnek az ünnepek előtti vásárlások, a munkaerőhiány miatt viszont az interneten rendelt csomagok kézbesítéseiben példátlan fennakadások jöhetnek – hívta fel az Economx figyelmét a jelenségre már nyáron is figyelmeztető Egyenlő.hu modern szakszervezet, amely szerint a Packeta közelmúltban robbant problémáit is elsősorban a létszámhiány okozhatja.

Szerző(k): Thurzó Katalin
09.
30.
18:27
Ingyenes vizsgálatok, egészségbiztosítás és sportolás - ezt kínálja a Lidl a dolgozóinak

Ingyenes vizsgálatok, egészségbiztosítás és sportolás - ezt kínálja a Lidl a dolgozóinak

Az egészség megőrzése, az egészséges életmód népszerűsítése, illetve az egészségtudatos környezet kialakítása ma már elengedhetetlen egy munkahelyen is. Egyszerre fontos a munkáltatók és a munkavállalók számára. De vajon hogyan működik ez a kereskedelemben? A Lidl Magyarország elárulta a folyamat részleteit.

Szerző(k): Economx
09.
30.
13:41
Most tényleg kiderül, hogy Magyarország jobban teljesít-e

Most tényleg kiderül, hogy Magyarország jobban teljesít-e

Ha a magyar gazdaság újra érdemben növekedni akar, ahhoz szükség van a mostaninál dinamikusabb fogyasztásra is. Bár a kereskedelmi forgalom ma még nem számottevő része a digitális csatorna, a következő években, a várt újabb konjunktúraciklus idején a mainál jóval hangsúlyosabb lehet, ezért megvizsgáltuk régiós szemüvegen át, hol tartanak a hazai webáruházak. Megállapítható, hogy Magyarország e-kereskedelme versenyképes Kelet-Közép-Európában, de számos rivális – például Lengyelország, Csehország és Szlovénia – bizonyos mutatók tekintetében (úgy mint az online költés, az átlagkereset vagy a GDP) jobban teljesít. Amire leginkább építhetünk, az a jó pozíció az online vásárlók arányában és a webáruházak számában.

Szerző(k): Gyöngyösi Balázs