Mostantól a Tesco sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. A Tesco újítása nem befolyásolja a termékek árát - írja közleményében az üzletlánc.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKörnyezetvédelmi és fenntarthatósági okokból változtat a Pick Szeged Zrt. a szeletelt szalámik csomagjain. A legendás magyar felvágottak mennyisége nem változik a tasakokban, azonban az azok készítéséhez használt műanyagmennyiségét folyamatosan csökkentik.
Szerző(k): Szabó DánielHa nem lenne elég a chiphiány, a logisztika lassúsága és a szűkös árukészlet, akkor itt van az újabb gond: kevés a csomagolóanyag.
Szerző(k): Szász PéterA The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását: a papírpalack prototípusát. A kísérleti csomagolást itthon a Kifli.hu-val közösen tesztelte a gyártó, a tapasztalatok alapján még fejlesztik a terméket, de az itthon is népszerű papírpalack hamarosan a boltokba kerülhet.
Szerző(k): Szabó DánielÉvente 15 ezer tonnányi egyszer használatos műanyagot (ételtartó dobozokat, italpoharakat, zacskókat stb.) kell kiváltani más, környezetbarátabb termékkel Magyarországon a július 1-től hatályos kormányrendelet alapján - tájékoztatta az MTI-t a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ).
Szerző(k): Szabó M. István2021. július 1-től új jogszabály lép hatályba, amely számos újdonságot hoz az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagokat és tárgyakat (Food Contact Materials, azaz FCM) előállítók és forgalmazók számára. Az eddigi szabályozás szerint az FCM termékek közül csak a csomagolóanyagokat gyártó, forgalmazó vállalkozásoknak volt bejelentési kötelezettségük, amely júliustól minden élelmiszerrel érintkezésbe kerülő anyag és tárgy gyártójára és az első magyarországi forgalmazójára terjed majd ki.
Szerző(k): K. Kiss GergelyMagyarországon teszteli egyik új fejlesztését, az újrahaszosítható papírpalackot a Coca-Cola – jelentették be a cég képviselői. Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezetője jelentős csomagolástechnológiai fejlesztésnek nevezte a papírpalackot, amelyet a dán Paper Bottle Company (Paboco) közreműködésével fejlesztettek.
Szerző(k): Szász PéterBár evidenciának tűnik, hogy kell élelmiszert csomagolni egy-egy kirándulásra, nem árt ezeket az ismereteket felfrissíteni. Nyáron leginkább arra érdemes figyelni, hogy a külső hőmérséklet kedvez a baktériumok szaporodásának, emiatt minden gyorsan romlandó élelmiszert, ételt, italt hűteni kell - hívja fel a figyelmet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih)
Szerző(k): Szász Péter