Kevéske örömforrás volt a világjárvány idején, így a régi, jól ismert édességmárkákhoz "menekültek" a magyar fogyasztók. A koronavírus jelentősen átformálta a vásárlási szokásokat is - tudtuk meg Mayer Gábortól, a piacvezető csokoládé-, keksz- és cukorkaforgalmazó Mondelez Hungária Kft. ügyvezetőjétől. Ám hiába a snackőrület, amikor a nyersanyagpiaci árrobbanás felfalja az eredmény egy részét. Tavaly az újdonságokkal is nehéz volt villantani a piacon, idén ez megváltozhat.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAlaposan elkaszálta a koronavírus-járvány a világ egyik legismertebb csokoládéjárt gyártó Lindt & Sprünglit, az otthoni fogyasztás növekedése nem ellensúlyozta a más területen elszenvedett visszaesést.
Szerző(k): Komócsin SándorAz Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) idén is ellenőrzite a kipucolt csizmákat nemsokára megtöltő édességeket. A laboratóriumban megvizsgált 17 csokoládémikulásból mindössze egy zsírtartalma volt magasabb a csomagoláson feltüntetettnél.
Szerző(k): Domokos LászlóA home office-ban dolgozó emberek több olyan élelmiszert fogyasztanak, amelyet gyorsan el tudnak készíteni maguknak. A csokit sem vetik meg, bár szinte a lehetetlennel próbálkoznak, például cukormentes édességet keresnek.
Szerző(k): Komócsin SándorHiány idén semmiképpen nem lesz húsvéti édességből, mert a kereskedők már jóval a vészhelyzet kihirdetése előtt feltöltötték raktáraikat és polcaikat a szokásos mennyiségből, így nem kell attól tartani, hogy valaki lemarad a húsvéti finomságról, akár hazait, akár importot választ. Ebben az évben a Magyar Édességgyártók Szövetsége a húsvéti édességfogyasztás csökkenését valószínűsíti, mert felmérések szerint a jelenlegi helyzetben a liszt, olaj, rizs és a konzerv a legnépszerűbb termék, amelyekre akár a szokásos kiadások dupláját is elköltötték - elköltik a vásárlók.
Szerző(k): K. Kiss GergelyKakaókartell jöhet létre, amely az OPEC mintáját követve feltolhatja a csokoládé egyik nyersanyagának árát. Míg az olajkartell életciklusa vége felé jár, a kakaó iránt egyre nő a kereslet.
Szerző(k): Komócsin SándorA Nestlé diósgyőri csokoládé üzemében az idén a karácsonyi szezonra közel kétezer tonna terméket állítottak elő, amely több mint 25 millió csokoládéfigurát jelent. A termelés volumene 11 százalékkal nőtt 2018 hasonló időszakához képest - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.
Szerző(k): Szabó DánielA marcipánspecialista Szamos új piacra tört be: táblás csokijaival a svájci Lindttel kel versenyre. A magyar csokigyártó rajtja jól sikerült, 100 ezer táblát adott el egy hónap alatt.
Szerző(k): Csernátony CsabaAz ezredforduló óta felgyorsult a felmelegedés Magyarországon. Kilenc évben is nőtt az átlaghőmérséklet, és a 2018-as volt a valaha volt legmelegebb év. De ezzel együtt más szélsőségek is megjelentek a hazai klímában, amit a mezőgazdaságban már éreznek az ágazati szereplők. Szerencsére a klímamodellek alapján még van esélye az emberiségnek, de ha nem változunk, akkor eltűnik a csokoládé is a méhekkel és a kukoricával együtt - derült ki a Magyar Édességgyártók Szövetségének szakkonferenciáján Ürge-Vorsatz Diána az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) mérsékléssel foglalkozó munkacsoportjának alelnökének előadásából.
Szerző(k): Szabó Dániel