A kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánítaná az Újpest FC Labdarúgó Stadion építését, Vitézy Dávid szerint viszont a tervezett létesítmény megfelelő közlekedési fejlesztések nélkül valósulna meg, ami súlyos várostervezési hibának minősül – írja a Telex.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium csütörtökön közzétett tervezetéből derült ki a beruházás különleges eljárásrend alá kerülési szándéka.

„Ez nemcsak megdöbbentő, hanem várostervezési szempontból is súlyos hiba. Európában vagy Ázsia fejlett részein egy ekkora forgalomvonzó létesítményt kizárólag nagy kapacitású, kötöttpályás közlekedési hálózat mellé engedélyeznének – hiszen egy 18-22 ezres stadion működése, különösen késő esti mérkőzések idején, hatalmas egyszerre jelentkező közlekedési terhelést okoz” – jelezte bejegyzésében Vitézy.

A rendelettervezet előírásai szerint a stadionnál minden 45 férőhelyre egy parkolóhelyet kell létesíteni, ami mindössze 400-500 parkolóhelyet jelentene a több tízezres látogatói forgalom kiszolgálására. Bár a Rákospalota–Újpest vasútállomás 15 perces sétával elérhető a helyszíntől, Vitézy szerint ez az állomás jelenlegi állapotában alkalmatlan a mérkőzések utáni tömeg biztonságos kezelésére.

Az állomás teljes felújítására a kész tervek már régóta megvannak, de Lázár János három éve ezt a projektet is leállította

– írta a közlekedési szakértő, akinek a posztjában szereplő kép alapján a szűk peronok több ezer szurkoló egyidejű fogadására nem alkalmasak.

Vitézy ma is beszólt Lázárnak: „Néhány budi kitakarítása lett a legnagyobb idei beruházási vállalás”

A miniszter 10 pontja eleve nem volt több, mint látványpékség, írta a közösségi oldalán Vitézy Dávid, aki arra reagált, hogy péntek után szombaton is összeomlott a vasúti közlekedés a balatoni vonaton. Megjegyezte: Csehország idén 50-szer annyit költ vasútfejlesztésre, mint Magyarország. Bővebben >>>