Lázár János építési és közlekedési miniszter a kedd reggel megosztott Facebook-videójában azt mondta:

páratlanul nehéz éjszakán van túl a MÁV-Volán-csoport, egész éjszaka zajlott a hétfői viharkár elhárítása.

Közölte, hogy elsősorban a fővonalak felszabadításán dolgoztak, nagyon sok vonalon a fák, illetve villamos hálózatot tartó oszlopok kidőlése nehezíti az újraindulást.

Nem ígérhetjük, hogy ma minden vonalon újraindul a közlekedés. A villamosított pályákon lehet, hogy napokra, és lesz, ahol hetekre lesz szükség ahhoz, hogy helyreálljon a közlekedés

– fogalmazott a tárcavezető, aki példaként említette a balatonfüredi vonalat, ahol „óriási problémákkal és kihívásokkal” küzdenek.

Mint mondta még, szerencsére a Volán több száz busszal ki tudja egészíteni a hiányos és nehezen közlekedő vonathálózatot. „Tegnap 1500 vonatot és 800 ezer utast érintett minimálisan ez a hatalmas vihar, amely átsöpört Magyarországon. Sajnos ma újabb viharok elé nézünk. Minden kollégát berendeltünk, minden létező szakértő a munkatársunk a pályán van, akik nemcsak a következő vihar elhárítására készülnek, hanem a mostani viharkárokat javítják annak érdekében, hogy Magyarországon helyreállhasson a közlekedés” - mondta Lázár János.

Nagyon sok kárt szenvedtünk, de a legfontosabb, hogy az emberi egészségben, emberi életben nem esett baj

– szögezte le a miniszter.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebook-oldalán számolt be arról, hogy kollégáik még az éjszakai órákban is megfeszített tempóban dolgoztak, hogy mielőbb biztosítsák a zavartalan közlekedést. Mint írta:

a legtöbb problémát az orkánerejű szélben kidőlt fák okozták, amelyek vagy a vágányokra dőlve zárták el az utat, vagy a felsővezetéket károsították meg. 

Ezért cégcsoport szinte minden szakterületére óriási teher hárult: az üzemirányításra, az Országos Haváriaközpontra és a pályás kollégákra egyaránt. „Munkájuknak köszönhetően az érintett vasútvonalak többségén már kedd hajnalban menetrend szerint indult a vonatforgalom” - közölte.