Az OTP Bank emailben kiküldött levelében kiemeli, csalók körében elterjedt szokás, hogy szülőket, nagyszülőket, idősebb embereket keresnek meg, és unokának vagy más közeli családtagnak adják ki magukatírja az ATV.

Ismeretlen számról telefonálnak, vagy csevegőprogramokon keresztül, ismeretlen számról írnak üzenetet és sürgős segítséget kérnek – természetesen pénz formájában – sorolja a leggyakoribb módszereket az OTP Bank az ügyfeleinek küldött üzenetben.

Az alábbi történeteknél már a kezdetekkor érdemes gyanakodni:

  • „Balesetem volt, pénz kell a kárrendezéshez…”
  • „Kórházba kerültem, pénz kellene az ellátáshoz…”
  • „Új számom van, a régi mobilomat elvesztettem…”

A baj persze megelőzhető, például ha az érintett hozzátartozót a saját telefonunkban elmentett, régóta használt telefonszámon hívjuk fel, nem adunk át készpénzt ismeretlen személynek, még ha rendőrnek vagy ügyvédnek is adja ki magát és nem engedünk idegeneket a lakásba.

Érdemes továbbá figyelni arra is, hogy hol és miről beszélünk nyilvánosan, és nem szabad nyilvános helyen magánjellegű információkat kiadni. 

OTP-sek, figyelem! Van egy új szám, amit most írjon fel!

A pénzintézet az ügyfeleit arról tájékoztatta, hogy van egy új telefonszámuk, ami teljesen megbízható, azaz nem csalókhoz kötődik.
Bővebben>>>