Az M7-es és az M3-as autópályák bővítését is ecsetelte Nagy Bálint közlekedési államtitkár hétfőn, amikor bejelentésében az M1-es fejlesztésének részleteit is ismertette. Sajtótájékoztatóján regionális autópálya-matrica bevezetéséről is beszélt, ami az M1-es teljes szakaszára szólna, és kiterjedne négy vármegyére is.

A fejlesztéseket az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi saját erőből és hitelből – ahogy arról Németh Tamás vezérigazgató beszámolt. A beruházás egy tízéves program része, amely 2025 és 2034 között folyik majd – ennek keretében

az M7-es és az M3-as autópályákat is bővítik, emellett 279 kilométernyi gyorsforgalmi út is épül.

A friss hétfői bejelentés a következőket tartalmazta:

  • 2026-tól regionális autópálya-matricát vezetnek be az M1-es teljes szakaszára, az érintett vármegyékben élők számára 15 ezer forintba fog kerülni.
  • Az M1-es 78 kilométeres szakasza kétszer három sávra bővül az M0-s és a 94-es km-nél található Concó pihenő között.
  • Ezen a szakaszon oldalanként egy-egy teljes értékű forgalmi sávként használható, intelligens leállósáv is épül – baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom esetén nyitnák meg.
  • 2028. augusztus végéig az M1-es autópálya az M0-s és a Bicske közötti szakaszát bővítik.
  • 2029. augusztus végéig befejezik a Concó pihenőig tartó szakaszt.
  • A Hegyeshalomig tartó szakaszt pedig majd később fejlesztik.

Autópálya-aranybánya: az állam fizet, Mészárosék profitálnak

Már 30 milliárd forintot tehetett zsebre Mészáros Lőrinc és Szíjj László a koncessziós sztrádákból, ugyanis 2022 óta az ő érdekeltségükbe tartozó MKIF Zrt. vezeti a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéseit. Bővebben >>>