A Ringier több mint három évtizedes magyarországi jelenlét után úgy döntött, hogy portfóliójának nagy részét eladja. A hazai médiapiacon működő nyomtatott és online márkáinak nagy részét a Indamedia Csoport veszi át. A döntés következtében a Ringier áthelyezi stratégiai fókuszát a digitális piacterekre, a megmaradt Profession.hu állásportállal, és a Sportal.hu sporthírekkel foglalkozó oldallal – írja az Index.
A vezérigazgató, Marc Walder, az Indexnek adott interjújában hangsúlyozta, a döntés nem politikai nyomás eredménye, hanem üzleti és stratégiai okokra vezethető vissza. Kiemelte, Magyarországon egy erős hazai tulajdonos kezébe kerülnek a márkák, a Ringier szerint így biztosítható azok hosszú-távú fejlődése.
Walder kifejtette, amikor egy vállalat jelen van egy piacon három-három és fél évtizeden át, akkor elér egy természetes ponthoz, amikor érdemes fókuszt váltani. Ezt a pontot Magyarországon most látják elérkezettnek. A regionális döntések mögött a piac saját logikája áll, hiszen bár Magyarországról kivonulnak, Szerbiában, Romániában, Lengyelországban és további 16 országban folytatják a munkát.
A Ringier portfóliójában olyan ismert kiadványok szerepeltek eddig, mint a Blikk, a Kiskegyed és a Glamour. Walder szerint ezeknek a printmárkáknak is van még jövőjük a digitális korszakban, jól pozicionálva, lojális olvasótáborral. Az Indamedia digitális erőssége és a Ringier nyomtatott márkái pedig kiegészíthetik egymást az új konstrukcióban.
A vezérigazgató biztosította, a közönséget és a hirdetőket afelől, hogy az átvétel a meglévő szerződéseket nem érinti, és professzionális átadásról van szó, a médiacsoport nem csak kiszáll, hanem átrendezi fókuszát.
A Ringier portfóliójának átvételéről bővebben az alábbi cikkünkben olvashat:
Új korszak a magyar médiapiacon: az Indamedia csoporthoz kerül a Ringier Hungary
A Ringier Hungary Kft. és vele együtt a portfóliójába tartozó kiadványok az Indamedia Csoport tulajdonába kerültek. A tranzakcióval az Indamedia portfóliója, sokszínűsége jelentősen bővül, a magyar médiapiac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé válik. Az értékesítés többek között olyan médiamárkákat érint, mint a Blikk, Kiskegyed, EgészségKalauz.hu. A tranzakciót csütörtökön zárta le a két fél. A vezető hazai állásportál, a Profession továbbra is kizárólagosan a Ringier tulajdonában marad, a Sportal.hu sportoldal tulajdonosa továbbra is a Ringier Sports Media Group (RSMG).Bővebben>>>
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Brutális támadás a vonaton: külföldi fiatal ütötte meg a magyar kalauznőt
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Betelt a pohár: a DK szerint most kell lecserélni a forintot