Márkaépítés, jó hírnév, hitelesség − ezek voltak a Független Biztosítási Alkuszok  Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) idei konferenciájának fő hívószavai. Mint azt Papp Lajos, az alkuszszervezet elnöke elmondta, a szakma egyelőre a bizalomvesztés hatásaival küzd. Égető gond, hogy már érzékelhető mértéket ölt a "misselling", a szerződések idő előtti lezáratása és újraköttetése furfangos közvetítői kezdeményezésre − Papp szerint ráadásul ez az átforgatás sokáig elhitette a szakmával, hogy nincs baj az új szerzésekkel. Rendkívül komoly az eltérés a tájékoztatási kötelezettség kapcsán a piaci szereplők között.

A FBAMSZ elnöke szerint a változás irányába csak az önmérséklet, önszabályozás útján lehet elindulni, emellett kiszámíthatóságra és (nemcsak az ügyfelek, de a versenytársak és a jogalkotó irányába megnyilvánuló) hitelességre is szükség van. A 21 éves FBAMSZ etikai kódex elfogadásával, a problémákkal való szembenézéssel, proaktív szerepvállalással igyekszik megfelelő partner lenni ebben a kérdésben. A szervezet a minőségbiztosítás területen fogyasztóvédelmi és üzleti szempontból is kiemelten fontosnak tartja a közelmúltban megalkotott, fix értékelési rendszeren nyugvó "Megbízható Alkusz" cím bevezetését.

Papp Lajos szerint be kell látni, hogy a jelentősen megváltozott környezet okán teljesen jogosan kerültek előtérbe a fogyasztóvédelmi szempontok. Olyan értékesítési környezetet kell teremteni, amelyből kiszorulnak a nem odavaló közvetítők, és nem a biztosítási csalásokról szólnak nagy port felverő cikkek. Ha a közvetítői jutalék struktúrája nem missellingre, esetleg csalásra ösztönöz, akkor megtettük az első, talán legfontosabb lépést − vélekedett az érdekvédelmi vezető. Ilyen változások elindításával bizonyosan képes lehet a szakma arra, hogy a mindenkori politikai elit biztosítással kapcsolatos, jelenleg igen negatív megközelítését pozitív előjelűvé tegye. Fontos, hogy olyan együttműködés alakuljon ki, amely után a szakma nyugodtan dolgozhat, nem kérdőjeleződik meg a jelenlegi status quo, azaz a szabályozás nem lehetetleníti el az értékesítést − a szabályozás csak odáig terjeszkedik, ami azt a célt szolgálja, hogy a vadhajtásokat metsszék le az egyébként fontos és támogatásra érett termékről, a biztosításokról.