Az ügyfeleknek ideje megbarátkozniuk a digitális ügyintézőkkel, a mesterséges intelligencia (MI) már nem a jövő zenéje, hanem a mindennapi bankolás része Magyarországon is- írta a vg.hu. A lap összeállításából kiderül, hogy öt haza bank - az OTP, a K&H, a CIB, a Gránit és az MBH Bank - ígéri: ez a technológia a gyorsabb, biztonságosabb és személyre szabottabb ügyfélélmény kulcsa, a cél, hogy az ügyfél ne menük között bolyongjon, hanem egy segítőkész, „emberi” digitális munkatárssal beszélgethessen.

Mind az öt bank alkalmaz olyan számítógépes rendszereket, amelyek értik az emberi beszédet, és válaszolnak is rá.

Ezek a digitális ügyintézők - más néven chatbot vagy virtuális asszisztens - a mesterséges intelligencia segítségével beszélgetnek az ügyfelekkel, megértik a kérdéseiket, és önállóan is képesek kisebbfajta ügyeket intézni.

A K&H Kate nevű virtuális segítője például számlaszámok lekérdezésében, bankkártyás ügyek intézésében, sőt átutalások végrehajtásában is segít, havonta több millió beszélgetést bonyolítva le. Az OTP Bank generatív mesterséges intelligenciát alkalmaz, amely dokumentumokat dolgoz fel, csalásokat is felismer, és képes egyedi válaszokat adni az ügyfelek kérdéseire. Az MBH Bank digitális rendszerei a vállalkozások számára is nyújtanak támogatást a pénzügyi folyamatokban. A Gránit Bank Gránit Guru nevű virtuális ügyintézője éjjel-nappal elérhető, segít a hitelkalkulációkban, míg a CIB a személyre szabott ajánlatok és a belső folyamatok gyorsítására koncentrál.

A lap által megkérdezett bankok tapasztalata szerint az MI legnagyobb előnyei közé tartozik a rövidebb ügyintézés, pontosabb szolgáltatásnyújtás és jobb alkalmazkodás az ügyfelek igényeihez. Míg korábban sok időbe telt egy-egy kérés, panasz vagy átutalás feldolgozása, ma már egyre több feladatot végeznek el az okosrendszerek - gyorsan, emberi hiba nélkül, éjjel-nappal.

Mind az öt bank kiemelte az adatvédelem és az ügyfélbizalom fontosságát, valamint a dolgozók folyamatos képzését is azzal a céllal, hogy az MI ne helyettesítse, hanem segítse az emberi munkát a mindennapi folyamatokban.