Az NMHH felmérése szerint tavaly év végén mintegy 10 millió mobiltelefon-előfizetés volt Magyarországon, ezek több, mint 78 százalékával telefonáltak és interneteztek, 18 százalékával ugyanakkor csak hagyományos mobilhívásokat folytattak és mindössze az előfizetések 4 százalékát használták kizárólag mobilinternetezésre.

Az egy előfizetésre jutó átlagos hívásforgalom 2016 és 2021 között – a számlás előfizetések és a korlátlan csomagok terjedésének köszönhetően – látványosan megemelkedett, viszont miután 2021 első negyedévében havi 250 percnél tetőzött, a hívásforgalom mértéke szezonális ingadozásokat mutatva havi 230-240 percre csökkent – írják a közleményben.

Az NMHH az internethasználat-felméréséből azt szűrte le, hogy a 16 éves vagy az annál idősebb internetezők több, mint fele, azaz 57 százaléka egyaránt él az internetes telefonálás és a hagyományos mobilhívás lehetőségével.

A vizsgált népesség 33 százaléka kezdeményezett naponta internetes telefon- vagy videóhívást, ugyanakkor a kutatásban részt vevők hagyományosnak mondható mobiltelefon hívást ennél is nagyobb arányban, 43 százalékban bonyolítottak.

A kutatás azt is górcső alá vette, mi alapján döntik el az előfizetők, hogy éppen mobil, vezetékes, vagy internetes hívást kezdeményeznek. A vizsgálatok alapján a mobilkapcsolatot hivatalosabb kommunikációs csatornának tartják az előfizetők az internetes telefonálásnál, mivel a mobilon ügyeket intézők 79 százaléka választja inkább a hagyományos mobilhívást, és csupán 13 százalék az internetes beszélgetést.

Ugyanakkor az internetes hívást a külföldön élő ismerősök, rokonok hívásánál részesítik a magyar mobilhasználók előnyben, az ilyen hívásokat bonyolítók 70 százaléka választja az online csatornák valamelyikét, részben a külföldre irányuló telefonhívások jellemzően magasabb díja miatt, részben pedig amiatt, hogy a videohívások révén a másik fél nem csak hallhatóvá, de láthatóvá is válik – írja az NMHH.

Minél idősebb valaki, annál inkább nem hisz a médiának

A televíziózás nincs leáldozóban, legalábbis ezt mutatja az NMHH friss felmérése. A megkérdezettek a nyomtatott sajtóról voltak a legrosszabb véleménnyel, de az is kiderül, hogy a médiafogyasztás az életkor előrehaladtával változik. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.