Kecskemétről Balatonfenyvesre érkezett a felújított Bugaci Kispöfögő. Az 1905-1951-ig gyártott különleges mozdonytípusból mindössze 142 darab készült, így egy igazán különleges gőzös lesz Nagyberek térségének turisztikai látványossága – írja a hírbalaton.
A Magyar Turisztikai Ügynökség cáfolja, hogy a Balatont már nem látogatják annyian
Ágazati adatok alapján cáfolta a Magyar Turisztikai Ügynökség, hogy harminc, vagy akár negyven százalékkal is kevesebb vendég fordul meg a Balatonon a mostani szezonban.Ha kíváncsi a részletekre490-es sorozatú jármű a MÁV Gépgyár 70. jellegű mozdonyaként készült a Görgényvölgyi Erdei Vasutak részére. Ez a modell egyaránt alkalmas személy és teherszállításra, illetve szénnel és fával fűtve is működik. A századeleje óta gyártott vonat legfeljebb 35 km/h-ás sebességgel, de akár 60 százalékos emelkedőn is fel tud menni.
A most felújított, 1942-ben készült 7015 gyári jellegű és 490,053 pályaszámú mozdony korábban Maroskeresztúron, Gánton, Békéscsabán és Szobon közlekedett. Majd 1983-2008-ig a MÁV kecskeméti vonalhálózatán továbbított vonatokat, Bugaci Kispöfögő néven.
Az évezred végén, a Gyermekvasút 50. évfordulójára néhány hétre a fővárosba szállították a Kispöfögőt.
A híres járat 2021-ben került a Balatonfenyvesi GV állományába. Egy debreceni műhelyben végzett teljeskörű felújítást követően a mozdonyt kamionnal szállították Balatonfenyvesre, így a jövőben a fonyódi járás látványossága lesz a neves gőzös.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
A lakhatási támogatások erősítik a középosztályt és csökkentik a szegénységet
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama