Kempczinski a McDonald’s elleni bojkottkampányokról szóló LinkedIn–en közzétett bejegyzésében arról írt, hogy számos közel-keleti piacon a háború és az ehhez kapcsolódó félretájékoztatás jelentős hatása tapasztalható olyan márkáknál, mint a McDonald’s.

A McDonald’s korábban kijelentette, hogy nem foglal állást az izraeli konfliktusban és nem felelős franchise partnerei cselekedeteiért.

Az Izrael és Hamász közötti konfliktus kirobbanását követően számos fénykép és videó jelent meg a közösségi médiumokban, amelyeken látható, hogy olyan franchise–üzletek mint a McDonald’s, a Starbucks vagy a Coca-Cola ingyenes étkezést biztosít az ország katonáinak. – írja az EuroNews.

A közzétett képekre válaszul a Bojkott, Tőkekivonás, Szankciók (BDS) palesztinbarát mozgalom a McDonald’s elutasítására szólított fel a izraeli hadsereg állítólagos nyílt támogatása miatt. Számos muszlim ország jelenleg is bojkottálja a cégcsoportot.

Kempczinski kiemelte a McDonald’s elkötelezettségét azon közösségek iránt, amelyekben működik. 

Szívünk a közel-keleti háború által érintett közösségekkel és családokkal van. Elutasítunk mindenféle erőszakot és kiállunk a gyűlöletbeszéd ellen.

– írja a vezérigazgató. 

A McDonald’s Malajzia pert indított a BDS mozgalom egyik frakciója ellen, azt állítva hogy a félrevezető állítások negatív hatással vannak a cégre. A vállalat több mint 1 millió dollárt kártérítést követel.

A McDonald’s hálózatának körülbelül 5 százaléka található a Közel-Keleten, a bojkott üzleti hatása még bizonytalan. A vállalat 2023 negyedik negyedévében figyelemre méltó, majdnem 11 százalákos növekedést regisztrált.