Elkészült a MÁV új, 2024. december 15-től érvényes menetrendje:
- sok fontos vonalon nem, vagy csak minimálisan módosul a menetrend,
- több helyen azonban lassabb lesz a vonat,
- néhány olyan is akad, ahol sikerült úgy átszervezni, hogy gyorsabbá váljon,
- a pótlóbusszal járók pedig nem örülhetnek.
A 670 oldalas listát a hvg.hu nézte át.
Kapcsolódó
A dunántúli fontosabb változások:
- a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon lesz néhány vonat, amely 2 perccel lassabban közlekedik majd: eddig minden óra 15 perckor indulók két perccel korábban gurulnak ki a Keleti pályaudvarról, a Keleti-Kelenföld távot teszik meg ennyivel lassabban, onnan már az eddigi menetrend szerint mennek;
- a fővárosból Pécsre 5 perccel gyorsabb lesz az út, Pécsről Budapest felé ugyanannyival lassabb;
- aki Kaposvár fele fordulna, az csak lassulással találkozhat, Budapest felől 3, a fővárosba tartva 2 perccel lesz hosszabb az út;
- Szombathelyről Budapestre egy perccel lassabb lesz eljutni, visszafelé marad a menetrend;
- a Dunántúl kisebb vonalain a fentieknél nagyobb lesz a lassulás, így például a Pápa-Csorna vonalon a 6 perccel hosszabb menetidőre kell készülni, a Kaposvár-Siófok vonalon 3-11 perccel lesz lassabb a legtöbb vonat, de akad olyan is, amely a 100 kilométeres távot az eddigi 3 óra 22 perc helyett 3 óra 43 perc alatt teszi meg.
A kelet-magyarországi fontosabb változások:
- a váci vonalon a G70-esek új indulási időpontja lesz az egyetlen változás, Budapestről Szob felé minden megállóban egy perccel később lesznek ott, mint eddig;
- a Hatvan-Miskolc vonalon felújításának eredménye, hogy a Miskolc-Budapest út 4 percet rövidül, ami persze csak ahhoz képest jó hír, hogy még így is öt perccel lassabb marad, mint mielőtt nekiálltak a munkáknak;
- a Miskolc és Hidasnémeti között a személyvonatok 5, az InterCityk 7 perccel lassabbá válnak;
- az ország legforgalmasabb vonalán, Budapest-Debrecen-Záhony között a Cívis InterRégiók az eddiginél egy perccel gyorsabban érnek el Szolnokra. Az InterCityk viszont Debrecen felé 2-3 perccel lassabbak lesznek, Nyíregyházáról a fővárosba pedig eggyel;
- Debrecen és Nyíregyháza környékén a fővonal változásaihoz alakították az indulást és érkezést, pár perces lassulások erre is vannak, a legnagyobb vesztes a Debrecen-Nagykereki vonal, ott lesz olyan járat, amely az eddigi 1 óra 26 perc helyett 1 óra 48 perc alatt halad végig;
- a Békéscsaba-Mezőhegyes vonalon ott az egyik irányban 75-ről 85 percre nő a menetidő, a másikban 73-ról 89-re. A Kiskunfélegyháza-Szentes út 56 perc helyett 1:06 lesz, visszafelé 55 perc helyett 1:01;
- Püspökladány és Szeghalom között 17 perccel lesz lassabb az út (a másik irányban csak néggyel).
A mellékvonalak bezárásainál az egyik komoly ígéret az volt, hogy majd a buszok átveszik a forgalmat. Ehhez képest sok vonalon úgy megritkítják ezeket, hogy szinte minden értelmét elveszti ez a fajta közlekedés
– derül ki a cikkből.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Elítéltek Schobert Norbertet, csak most jönnek a százmilliós kártérítési perek

Rohamtempóban épül a budai várnegyed: újabb gyöngyszem készül

Békekörútra indul a kormányfő, az EU minden tagját csatasorba állítaná

Sok amerikai úgy tesz, mintha csak nyaralni utazna, miközben új letelepedési helyeket keres

Elfogyott Németország ereje, ténylegesen leszámolnak a merkeli örökséggel

Annyira kínos lett Elon Musk, hogy minden Teslát eladott az építőipari óriás

Új nevet kaphat az iPhone? Váratlan fordulat történt

Legyen résen, kiterjeszti csápjait az adóhivatal

Brutális veszélyben vagyunk, egyre több daganatos megbetegedés jöhet
