Egyre több városban látni az olyan parkolóhelyeket, melyet kizárólag a helyi lakosság számára tartanak fenn. Az elmélet emögött egyszerű: a helyiek fellélegezhetnek, mivel a lakóhelyükhöz közel lévő parkolóhelyeket az ingázók nem veszik el.

Ugyanakkor jogilag számos kiskapuja van a lépésnek, ami a jog összetettségéből, továbbá a rendszerelmélet követelő jellegéből adódik, leggyakrabban amikor a különböző szintű szabályok összefésülése elmarad a jogalkotáskor, például ha egy rendelet nem fér össze egy magasabb szintű jogforrással – írja a Totalcar.

Másfelől, a lap szerint egy olyan halmaza is van a kiskapuknak, amelyeket nem gyomlál ki a rendszerből a jogalkotás, mivel nem talál jobb megoldást rá. Ez főként akkor igaz, amikor egy jogszabály nem tud minden lehetséges problémára jó választ adni.

A lap szerint a jogalkotó is pontosan tudja ezt, ezért is tartozott mindössze négy évig (2008-2012) az objektív felelősség hatálya alá a megállási- és várakozási szabályok megsértése.

Ugyanis túl hatékonyan működött, és azokat is érintette, akik parkolóhelyhiány miatt volta kénytelenek bliccelni.

A cikk ugyanakkor kifejti, hogy a valóságban egyáltalán nem az történik, amit a jogszabály elképzel, hanem az, hogy az ingázók, nem látva, hogy a tábla szerint adott idősávban a helyieké a parkolóhely, beállnak, ahová tudnak. Emiatt ugyan jár a helyszíni bírság, csakhogy a jogszabály szerint nem beismerni nem kötelező a szabálysértést, sem fizetni nem muszáj érte.

A lap szerint így jobb híján csak megnyugtatja a helyi lakosokat, ha a parkolóhely a tábla szerint nekik szól, de valójában ugyanúgy beparkol a helyükre bárki.

Újabb autós sarcok Budapesten: megkutyulták a fizetős zónákat

Bővítik a fizetős zónákat Budapesten, több kerületrészt drágább parkoló övezetbe soroltak. Az ingázók bosszankodnak, a helyben lakók örülnek.