A legújabb kutatások szerint ha mindössze a lakosság 10 százaléka váltana kerékpárra, a mindennapos közlekedési károsanyag-kibocsátás tizedével csökkenne, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés

A Deloitte felmérése hat európai várost, Barcelonát, Bécset, Londont, Örebrót, Rómát és Zürichet vizsgálta, és megállapította, hogy a biztonságos gyalogláshoz és kerékpározás érdekében több forrást kell fordítani a közösségi közlekedésre – írja a Másfélfok

A helyi lakosság bevonásával az önkormányzatoké a fő szerep, hiszen a motorizáltságot mellőző, biztonságos közlekedési módok nem igényelnek hatalmas és drága infrastrukturális beruházásokat, csupán politikai akarat és megfelelő várostervezés szükséges hozzá.

A városi közlekedésre jelentős figyelmet kell fordítani, mert ezek felelnek a globális kibocsátás 8 százalékáért. Ugyanakkor nem elegendő megoldás, ha minden autót elektromosra cserélnek, hiszen ez nem változtat a közlekedési dugók számán, illetve a nyersanyag-válságon sem. 

Elsődlegesen a tömegközlekedést kell megreformálni, és legjobban a gyalogos és a kerékpáros közlekedéssel lehet csökkenteni a kibocsátást.

Üres kocsiból bajosan lesz telekocsi Magyarországon

„Bosszantó tud lenni, amikor több mint negyed órája fagyoskodik az ember a megállóban, és ha jön a busz, akkor sem biztos, hogy felfér rá, miközben látja, hogy a legtöbb autós egyedül ül a járművében.”
Bővebben--->