A legújabb kutatások szerint ha mindössze a lakosság 10 százaléka váltana kerékpárra, a mindennapos közlekedési károsanyag-kibocsátás tizedével csökkenne, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés.
A Deloitte felmérése hat európai várost, Barcelonát, Bécset, Londont, Örebrót, Rómát és Zürichet vizsgálta, és megállapította, hogy a biztonságos gyalogláshoz és kerékpározás érdekében több forrást kell fordítani a közösségi közlekedésre – írja a Másfélfok.
A helyi lakosság bevonásával az önkormányzatoké a fő szerep, hiszen a motorizáltságot mellőző, biztonságos közlekedési módok nem igényelnek hatalmas és drága infrastrukturális beruházásokat, csupán politikai akarat és megfelelő várostervezés szükséges hozzá.
A városi közlekedésre jelentős figyelmet kell fordítani, mert ezek felelnek a globális kibocsátás 8 százalékáért. Ugyanakkor nem elegendő megoldás, ha minden autót elektromosra cserélnek, hiszen ez nem változtat a közlekedési dugók számán, illetve a nyersanyag-válságon sem.
Elsődlegesen a tömegközlekedést kell megreformálni, és legjobban a gyalogos és a kerékpáros közlekedéssel lehet csökkenteni a kibocsátást.
Üres kocsiból bajosan lesz telekocsi Magyarországon
„Bosszantó tud lenni, amikor több mint negyed órája fagyoskodik az ember a megállóban, és ha jön a busz, akkor sem biztos, hogy felfér rá, miközben látja, hogy a legtöbb autós egyedül ül a járművében.”Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kennedy már megint életekkel szórakozik, újabb kötelező oltást iktatott ki
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek