Nem csak mi szenvedünk az extrém magas hőmérséklettől, a járművünket is megviseli a hőség – közölte kedden a Magyar Gumiabroncs Szövetség, ahol mostanában valószínűleg nem találkoztak időjárás-jelentéssel, ugyanis az elmúlt napokban minden volt, csak extrém magas hőség nem. Ugyanakkor amire közleményük felhívta a figyelmet, az a nyári időszakokra általában érvényes:

mit tehetünk annak érdekében, hogy az abroncsok ne melegedjenek fel túlságosan, és biztonságosan autózhassunk?

A gumiabroncsosok adtak is néhány tanácsot a kánikula hatásainak enyhítésére, ezekből szemezgettünk:

  • ha valami szokatlant érzékelünk, a jármű erősen húz balra vagy jobbra, vagy ha menet közben megváltozott zajokat hallunk az abroncsok felől, mindenképpen állítsuk meg a gépkocsit, ellenőrizzük a gumiabroncsok állapotát, és mérjük meg az azokban lévő nyomást – amit egyébként sem árt időről-időre, tankolások alkalmával vagy legalább havonta egyszer ellenőrizni;
  • a 0,2 barral alacsonyabb nyomás akár öt százalékkal magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményez, ugyanez az érték 0,5 bar mellett már egy liter 100 kilométerenként, nem beszélve arról, hogy nagy sebesség esetén mindez veszélyes is – ezért rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsnyomást, és szükség esetén korrigáljuk azt;
  • ha megspóroljuk a téli gumiabroncsok nyárira cserélését, és a meleg évszakban is téli gumikkal közlekedünk, óriási kockázatot vállalunk: a téli abroncsok lágyabb gumikeverékből készülnek, mint a keményebb nyári abroncsok, amelyek sokkal jobban bírják a magas hőmérsékletet; a korszerű négyévszakos abroncsok már szinte semmilyen kompromisszumot sem jelentenek;
  • ellenőrizzük a gumiabroncsok sérülését és kopását: a törvény 1,6 milliméteres minimális profilmélységet ír elő a nyári gumiabroncsok számára – a tesztek azonban kimutatták, hogy a nyári gumiabroncsok tapadása nedves úton 3 milliméter alatt már jelentősen csökken – tehát a cserével nem érdemes várni a utolsó milliméterig;
  • ha defektet kapunk, kerüljük a kormánykerék rángatását, a hirtelen kompenzáló mozdulatokat és az erőteljes fékezést, ehelyett próbáljunk meg nyugodtan ellenkormányozni, és mérsékelten fékezni a járművet, hagyjuk kigurulni az autót a leállósávra vagy az út szélére a vészvillogó bekapcsolásával.