A GVH álláspontja szerint a vállalkozás fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata 2022. május 28-tól alkalmas arra, hogy megtévessze a vásárlókat a tájékozott döntés meghozatalában.

A 2023. július 25-28. között meghirdetett „Őrült napok” elnevezésű akciójában több terméket is jelentős árkedvezménnyel népszerűsített a cég, majd törölte a termékekre leadott rendelések többségét

– tájékoztatta a versenyhatóság az MTI-t. 

Megállapították azt is, hogy az eMAG október 31-től a szállítási határidőkről valószínűsíthetően valótlan tartalmú tájékoztatást nyújtott a fogyasztóknak, továbbá július 22-től bizonyos termékeknél előnyként jelenítette meg a fogyasztókat jogszabálynál fogva megillető, 14 napos elállási jogot, valamint a termékgarancia idejét.

Az eljárás lefolytatására három hónap áll a versenyhatóság rendelkezésére, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

GVH emlékeztet, hogy 2021-ben már vizsgálta elektronikai lánc akciótartási gyakorlatát. Akkor 200 millió forintos bírság mellett 4 milliárd forint értékű jóvátételi vállalást is kiszabott a versenyhatóság, majd további 50 millió forintra büntette a társaságot, mert hiányosan teljesítette kötelezettségeit.