A GfK Pénzügypiaci Adatszolgáltatás - Gazdálkodó Szervezetek 2001 című kutatása szerint a banki költségek a vállalatok árbevételének átlagosan 2,3 százalékát teszik ki, e költségek kevesebb mint fele kamat jellegű. A gazdálkodó szervezetek pénzügyeit leginkább három pénzintézet bonyolítja le: az OTP Bank, a Kereskedelmi és Hitelbank, valamint a Budapest Bank. A legelterjedtebb banki szolgáltatások a kötelező folyószámla-vezetés mellett a devizaszámla-vezetés, a folyószámlahitel, az elektronikus bankolás és a beruházási hitel. A szolgáltatások jövőbeni trendjei azt mutatják, hogy a beruházási hitel, a folyószámlahitel és az elektronikus bankolás iránti igények növekedésére lehet számítani. Utóbbi időt takarít meg, elősegíti az információ gyors áramlását, és könnyíti az adminisztrációt, a rendszer kiépítése viszont túl költséges, s a válaszadók szerint nem használ a személyes kapcsolatoknak. Jelenleg mindenesetre a megkérdezett vállalatok 27 százaléka él az internetes bankolás lehetőségével. A válaszokból ítélve koncentrálódik a piac, a gazdálkodó szervezetek ugyanis a többpólusú banki kapcsolattartással szemben arra törekednek, hogy lehetőleg csak egy pénzintézettel álljanak kapcsolatban. A gazdálkodó szervezetek 92 százaléka fő pénzintézetével leggyakrabban még mindig személyesen tartja a kapcsolatot a bankfiókban. Telefonon keresztül, operátor, illetve levelezés útján csaknem kétharmaduk intézi pénzügyeit. (NAPI)