BKK még az idén járatsűrítéseket, valamint 12-14 hálózati fejlesztést hajt végre. Ezen fejlesztésekhez a társaság összesen 243 millió ún. férőhelykilométerrel több szolgáltatást tud biztosítani, ami 2023-hoz képest várhatóan több mint 2 millió új, közösségi közlekedéssel megtett utazást jelent.

Mindezt az teszi lehetővé, hogy a társaság a covid járvány óta megváltozott utazási igényekhez igazította a hétfői és pénteki menetrendeket (a legforgalmasabb keddi, szerdai és csütörtöki napok menetrendjét változatlanul hagyta) és fokozatosan növeli a közösségi közlekedési szolgáltatások összkapacitását is – amennyire a szűkös finanszírozási források ezt lehetővé teszik - írta a BKK.

Hogy a fejlesztések a lehető leghamarabb megvalósuljanak, ennek érdekében egyeztetéseket tart a cég az érintett kerületekkel.

Múlt hét pénteken káoszt hozott a fővárosi reggel a BKK járatritkítása miatt. Vitézy Dávid kemény hangnemben kritizálta a BKK akciózását, Őrsi Gergely pedig egyeztetést kezdeményez egy fontos II. kerületi járat miatt. A fővárosi tömegközlekedési cég azzal indokolta lépését, hogy rugalmas munkaidőre váltottak sokan, és már nincs a hagyományos értelemben vett csúcsforgalom. Majd Vitézy szombati nyílt levelében felajánlotta segítségét Karácsony Gergely főpolgármesternek.

A tervek szerint a következő hónapokban például az alábbi járatfejlesztések valósulnak meg:

Bővülnek Rákosmente és környezetének közlekedési kapcsolatai

Február 5-étől bővül a 298-as telebusz útvonala, valamint új 275-ös autóbuszjárat jelenik meg Rákoscsaba–Újtelep térségében, és segíti a vasút megközelítését. A kertvárosi környezetben közlekedő kisbuszokkal új térségek (például az óvoda) is elérhetők lesznek, ahol az utasok eddig csak gyalog vagy autóval tudtak közlekedni. A térségben változik a 176E autóbusz útvonala, amelynek megállóját egy iskola közelébe helyezi a BKK. 

A 12-es villamos meghosszabbítása a Lehel térig

Ismét közvetlen kapcsolat jön létre Rákospalota és a XIII. kerület forgalmas csomópontja, a Lehel tér között. A fejlesztésnek köszönhetően sűrűbben járnak majd a villamosok Angyalföldön, előkészítve ezzel többek között a Bajcsy-Zsilinszky útra később visszatérő villamosközlekedést.

A 75-ös trolibusz meghosszabbítása Kőbányára

A X. kerületi fejlesztés első, fontos lépése, hogy a 75-ös trolibuszok egy része Kőbánya-alsó vasútállomásig közlekedik. A környezetbarát járat közvetlen kapcsolatot teremt Újlipótváros és Kőbánya központja között, egyúttal segíti a szomszédos kerületek megközelítését is. 

Új kapcsolat Újpesten Megyer és Káposztásmegyer között

Az újpesti térség hálózatfejlesztése során a BKK megteremti a közvetlen közösségi közlekedési kapcsolatot Megyer és Káposztásmegyer I. lakótelep között. A hamarosan társadalmi egyeztetésre kerülő tervezet szerint elérhetővé válnak fontosabb közlekedési csomópontok, iskolák, üzletek. 

Újbuda hálózatának fejlesztése

Újbuda térségében már eddig is számos fejlesztést hajtott végre a BKK. Az új lakóházak és irodaépületek újabb igényeket támasztanak a jövőben, az ezekre irányuló közlekedési fejlesztéseket a kerülettel közösen készíti elő a BKK. A fejlesztés része lenne a 33-as autóbusz bővítése, valamint az Andor utca térségének jobb kapcsolata a Kelenföldi pályaudvar felé. 

További összeköttetések jöhetnek létre Budapesten

A tervezett fejlesztések mindegyike a külsőbb kerületekben élők közlekedését segíti. A fejlesztéseknek köszönhetően bővül a közösségi közlekedési szolgáltatás lefedettsége, javul az egyes kerületeken belüli közlekedés, elérhetők lesznek olyan térségek is, amelyeket a kerületben élők eddig csak gyalog vagy gépjárművel tudtak megközelíteni. 

A BKK a felsoroltakon kívül számtalan további fejlesztést készít elő.

Ezek mindegyike azt a célt szolgálja, hogy új vagy a korábbinál gyorsabb közösségi közlekedési kapcsolatok jöjjenek létre a fővárosban. A felszabaduló erőforrásoknak köszönhetően a BKK további hálózatfejlesztéseket hajthat végre, és új – belvárosi, valamint külvárosi – összeköttetéseket biztosíthat a Budapesten élőknek, illetve közlekedőknek.