A Facebookon fejezte ki nemtetszését Vitézy Dávid a BKK legújabb  „akciója kapcsán”. Korábban az Economx is megírta, hogy a rugalmas munkaidőre hivatkozva járatritkításba kezd a fővárosi közlekedési vállalat, emiatt a közösségi médiában őrjöng több 10 ezer ember.

Vitézy péntek reggel saját közösségi média oldalán mutatta be a Thököly úti állapotokat, a képeken várakozó tömegek, buszokról lemaradó utasok látszanak.

„Az a magyarázkodás, hogy csak egy-másfél perccel járnak ritkábban a buszok és villamosok, teljesen komolytalan. Ugyanis a város legzsúfoltabb, legfontosabb járatait ritkították a csúcsidőben. Ilyenkor eleve nem a várakozási idő, hanem a kapacitás a fő szempont – több tucatnyi csuklós busszal jár kevesebb mától a városban az intézkedés nyomán. Ez pedig nem mindegy: ha mindegyik érintett vonalról kivesznek egy-két buszt és ennyivel kevesebb közlekedik, a zsúfoltság nő és előfordul, ahogy a képeken is látható, hogy az utasok fel sem férnek. Önmagában ezen nem segít, hogy a várakozási idő „csak” egy perccel lett nagyobb. A közösségi közlekedés lett versenyképtelenebb a BKK mai lépésével” – mondta a volt közlekedésért felelős államtitkár.

Vitézy úgy folytatta: „Felszólítom Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy haladéktalanul vonja vissza a járatritkítási csomagot és vizsgálja felül a BKK akcióját! A közösségi közlekedés színvonalának leépítése ugyanis ellentétes minden várospolitikai és fenntarthatósági céllal.”

cc
Kép: Vitézy Dávid/Facebook

Hasonlóképpen értetlenül áll a jelenség előtt a II. kerületi polgármester is. Őrsi Gergely kijelentette, hogy

egyeztetést kezdeményez a BKK vezetésével, hogy a tapasztalatok birtokában vizsgálják felül a mostani menetrend-változtatást.

A budai kerület egyik legfontosabb járata, a 11-es busz esett a járatritkítás áldozatául, ezzel az a probléma, hogy ez az egyetlen busz, amivel a Rózsadobra fel lehet menni a Margit körút irányából, ráaádsul ez a járat normál esetben is dugig van a reggeli és az esti órákban, a Mechwart téri csatlakozásnál a legtöbb esetben lehetetlen mindenkinek felférni a buszra 17 óra után.

Őrsi Gergely környezetvédelmi szempontokra is felhívta a figyelmet posztjában: „Elképzelhető, hogy a változás miatt többen ülhetnek autóba, így tovább nőhet a forgalom.”

A BKK intézkedése az alábbi járatokat érinti péntektől:

Mától az alábbi járatokat ritkította a pénteki csúcsidőben a BKK a saját közleményük szerint:

- 1-es és 1A villamos, a város legfontosabb gyűrűs villamosvonala

- 14-es villamos, a káposztásmegyeri lakótelep első számú járata

- 50-es villamos, Pestszentlőrinc legfontosabb kötöttpályás kapcsolata

- 70-es, 74-es, 75-ös, 78-as trolibuszok a belvárosi hálózaton

- 80-as és 81-es trolibuszok a zuglói hálózaton

- 5-ös, 7E, 8E, 107-es, 108E és 133E járatok a Rákóczi úti csuklós főtengelyen Újpalota, Rákospalota, Zugló és Buda számos kerülete között

- 9-es busz, a város egyik legfontosabb járata Óbudától Kőbányáig

- 11-es, 29-es és 111-es buszok, a II. kerületi hegyvidék fontos buszjáratai

- 20E és 122E, Káposztásmegyer legfontosabb buszjáratai

- 30-as és 30A, Újpest és Angyalföld fontos járatcsaládja a 20E mellett

- 35-ös és 36-os, Csepel és Dél-Pest gerincjáratai

- 67-es, 161E, 176E, 276E - a Rákoskeresztúr és Rákosliget térségét az Örs vezér terével összekötő járatok

- 85-ös és 85E, az Újhegyi-lakótelep és Kőbánya első számú járatai

- 95-ös, Kőbánya és Pestszentlőrinc gerincjárata

- 99-es, Józsefváros, Kőbánya, Kispest és Pesterzsébet gerincjárata

- 102-es, 110-es és 112-es, a budai hegyvidék és Mártonhegy járatai, utóbbi kettő a Rákóczi úti és Thököly úti tengely és Zugló fontos kapcsolata is

- 139-es, mely a szintén ritkított 8E mellett Gazdagréti lakótelep fontos járata

- 142E - Kispest és a Gloriett-telep kiemelt jelentőségű buszjárata

- 148-as, 152-es, 159-es, Csepel lakótelepeit és kertvárosait feltáró járatok, a 148-as Pesterzsébet és Kispest esetében is fontos gerincjárat

- 182, 182A, 184, 282E és 284E - a XVIII. és XIX. kerület kertvárosait feltáró sűrű járatcsalád

- 196, 196A és 220-as - Újpest kiemelt járatcsaládjai, melyek a metróra hordanak több irányból is számos lakóterületet és lakótelepet

- 223E, 224 és 224E - Pesterzsébet legfontosabb gerincjáratai