Balatoni kikötőt és szállót vett az Elender Rt. volt tulajdonosa
Az Elender Rt. egykori alapító tulajdonosa, Lepp Gyula és családtagjai megvették a K&H Bank érdekeltségétől a Kenese Marina-Port Hajózási Rt.-t és a mellette lévő 150 ágyas szállodát. Az egyik legnagyobb balatoni kikötőt az Elenderért kapott pénzből megszerző Leppék jövőre férőhelybővítést terveznek.
Az Elender Rt. eladásából befolyó összegből Lepp Gyula alapító-tulajdonos és családtagjai megvásárolták a K&H Bank érdekeltségétől a Kenese Marina-Port Rt. többségi tulajdonát és a Certus Kft.-t.
A kft. birtokolja a kikötő melletti 150 ágyas, háromcsillagos szállodát. A Kenese Marina-Port többségi részvénypakettje a K&H kezében lévő, végelszámolás alatt álló Optimum Befektetési Rt.-é volt (ez a bank ingatlankezelő cége). A Lepp család az rt. 88 százalékát szerezte meg, 12 százalék a kenesei önkormányzaté maradt.
A vételárat Lepp üzleti titokra hivatkozva nem kívánta megmondani, csupán annyit közölt, hogy a K&H könyveiben szereplő értéknél alacsonyabb, de "több száz milliós" összegről van szó. Üzleti vállalkozásként vették meg a korábbi K&H-tulajdont, hiszen a balatoni hajók száma folyamatosan nő, ugyanakkor Lepp Gyula több vitorlás tulajdonosaként kötődik is ehhez a sporthoz.
A Balatonon jelenleg 3-4 ezer vitorlás van, míg a kisebb Genfi-tavon 60 ezer.
Lepp szerint felértékelődnek a balatoni kikötők, mivel kapacitásuk nem tudja majd követni a hajószám bővülését. A további kikötőépítéseknek azonban határt szab a környezetvédők folyamatos ellenállása, valamint a vízmélység. A kenesei az egyik legnagyobb balatoni kikötő 230 férőhellyel, amelyet a K&H épített 1997-ben. A helyek 85-90 százalékát már a korábbi tulajdonos bérbe adta, eladni egyáltalán nem akarnak helyeket - mondta Lepp. Az éves bérleti díj 178-340 ezer forint között van. Jövőre a tervek szerint 40 hellyel bővítik a kikötőt, a felújítás értéke 100 millió forint körülire tehető. A kikötőhöz tartozik egy 17 szobás klubház.
A tóparti, a kikötő mellett lévő szálloda háromcsillagos, 65 szobás és 150 ágyas. Az épületet tavaly újította fel a K&H. A hotelhez teniszpálya, uszoda tartozik, valamint egyhektáros strandterület, illetve öt konferenciatermet működtet a szálló. Az üzemeltető - amellyel még a K&H kötött szerződést - az Aktív Hotel Kft. A szerződés ősszel módosítható, egyelőre Lepp nem tudta megmondani, hogy átveszik-e az üzemeltetést. A hotel kihasználtsága a konferenciatermeknek köszönhetően éves átlagban 50 százalék felett van, nyáron megközelíti a 100 százalékot.
I. M.
**** KERETBEN ****
A Mahart Rt.-nek a Balatonnál jelenleg 22 kikötője van, ebből körülbelül 15 alkalmas kis hajók, jachtok kikötésére, és a májusban átadott fonyódival együtt négy (a badacsonyi, a földvári és a boglári) tud teljes körű szolgáltatást nyújtani - mondta lapunknak Kovács Kálmán, a Mahart fejlesztési igazgatója. A hajózási társaság évente 2-3 kikötő fejlesztésével számol, ezek többnyire 100 millió forintos nagyságrendű beruházások. A Mahart - amely piacvezető, de monopóliuma nincs a kikötőüzemeltetésben - egy teljesen új, a korábbiaknál nagyobb befogadóképességű kikötő építését tervezi Siófokon, ennek beruházási költsége 1-1,5 milliárd forint lenne, és ehhez a Mahart esetleg külső befektetőt is bevonna. A társaság ezen túl Szigligeten, Keszthelyen, Lellén és Szemesen is építene kikötőket, ezek közül még csak az első helyszínre van építési engedélye.
A Mahart Rt.-nek a Balatonnál jelenleg 22 kikötője van, ebből körülbelül 15 alkalmas kis hajók, jachtok kikötésére, és a májusban átadott fonyódival együtt négy (a badacsonyi, a földvári és a boglári) tud teljes körű szolgáltatást nyújtani - mondta lapunknak Kovács Kálmán, a Mahart fejlesztési igazgatója. A hajózási társaság évente 2-3 kikötő fejlesztésével számol, ezek többnyire 100 millió forintos nagyságrendű beruházások. A Mahart - amely piacvezető, de monopóliuma nincs a kikötőüzemeltetésben - egy teljesen új, a korábbiaknál nagyobb befogadóképességű kikötő építését tervezi Siófokon, ennek beruházási költsége 1-1,5 milliárd forint lenne, és ehhez a Mahart esetleg külső befektetőt is bevonna. A társaság ezen túl Szigligeten, Keszthelyen, Lellén és Szemesen is építene kikötőket, ezek közül még csak az első helyszínre van építési engedélye.
D. J.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.