Budafok-Tétény, a főváros XXII. kerületének önkormányzata december 22-én 500 millió forintos keretösszegű, zártkörű kötvénykibocsátást hajtott végre. A kötvényekre a Raiffeisen Unicbank garanciát vállalt, a forgalmazó a Raiffeisen Értékpapír Rt. Az önkormányzat tudomása szerint - legalábbis a fővárosi helyhatóságok között - a lépés egyedülálló. A kibocsátás célja a kerület infrastruktúrájának fejlesztése. Olyan, önkormányzati tulajdonú iparterületek közművesítéséről - elsősorban csatornázásáról - van szó, amelyek később vállalkozások fejlesztésére, indítására válhatnak alkalmassá - mondta el lapunknak Szabolcs Attila polgármester. (Ilyen például a Chinoin gyára melletti terület, azt a környéket ugyanis csak a jelenlegi terheléssel tudják kiszolgálni a meglevő közművek.)
Bár ez a kibocsátás zártkörű volt, hosszú idő óta először ismét kézzelfogható közelségbe került egy esetleges nyilvános önkormányzati kibocsátás lehetősége is (NAPI Gazdaság, 1999. január 8., 11. oldal). A kerület ugyanis már hosszabb ideje napirendre tűzte a forrásbevonás tervét és eredetileg ennél jóval nagyobb összeg szerepelt az elképzelésekben. A jelenlegi kötvénykibocsátás a polgármester szerint afféle próbacsomagnak tekinthető, amelyeket továbbiak is követnének. Azt sem zárják ki, hogy valamelyik csomag nyilvános kibocsátású lehet.
Az önkormányzati kötvények - még "Városi Tanács" elnevezéssel, "VT" jelöléssel - a nyolcvanas évek második felében tömegesen kerültek a gyerekcipőben járó hazai értékpapírpiacra. Mindegyikükre volt állami garancia, ami persze nem gátolta meg, hogy - az infláció megugrása és a viszonylag hosszú futamidő miatt - árfolyamveszteség érje a kisbefektetőket. Ez lehetett a legfőbb oka annak, hogy a kilencvenes évek közepén, a papírok lejárta után gyakorlatilag csak a Debrecen Város Infrastruktúra Fejlesztési Kötvény került a piacra ebből a körből, az is változó kamatozással. A kisbefektetők érdeklődése pedig a korábbi események nyomán évekig minimális volt a vállalati és az önkormányzati, sőt az államkötvények iránt is.
E. J.
Legolvasottabb
![Újabb legendás autómárka hátrál ki az elektromosságból](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721820326.jpg/240/?v=2024012201)
Újabb legendás autómárka hátrál ki az elektromosságból
![Gyümölcsteát venne? Akkor erről érdemes tudnia!](https://www.economx.hu/fototar/fototar/fotoarchivum/200811/orig/image122666859032a33909_cropped_16-9_at_1454444215.jpg/240/?v=2024012201)
Gyümölcsteát venne? Akkor erről érdemes tudnia!
![Tönkreverték az állampapírokat, messzire se kellett menni a 60-70 százalék nyerőért](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202309/orig/image1695722427.jpg/240/?v=2024012201)
Tönkreverték az állampapírokat, messzire se kellett menni a 60-70 százalék nyerőért
![Döntött az Európai Bíróság, fontos változások jönnek](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721904412.jpg/240/?v=2024012201)
Döntött az Európai Bíróság, fontos változások jönnek
![Lemaradtak az egyetemről, mert elszámolták a pontjaikat: megszólalt az Oktatási Hivatal](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721922911.jpg/240/?v=2024012201)
Lemaradtak az egyetemről, mert elszámolták a pontjaikat: megszólalt az Oktatási Hivatal
![Fura autós aluljáró készteti szabálytalankodásra a sofőröket Budán](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1721992089.png/240/?v=2024012201)
Fura autós aluljáró készteti szabálytalankodásra a sofőröket Budán
Az MNB elnökei
![Egy tollvonással szerzett 155 ezer előfizetőt a 4iG](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202402/orig/image1708513892.jpg/240/?v=2024012201)
Egy tollvonással szerzett 155 ezer előfizetőt a 4iG
![46 milliárd dollárt bukott pár hónap alatt Bernard Arnault](https://www.economx.hu/fototar/fototar/202407/orig/image1722002885.jpg/240/?v=2024012201)
46 milliárd dollárt bukott pár hónap alatt Bernard Arnault
![](https://kep.index.hu/1/0/5747/57478/574787/57478721_4251285_b9dd036deaba14c182826068f93e3d86_wm.jpg)
Elkezdte a tisztogatást Briatore: távozik az Alpine csapatfőnöke
Famin helyét a nyári szünet után várhatóan Oliver Oakes, a Hitech csapat F2-es és F3-as alakulatának vezetője veszi át a helyét.