A középkorú autótulajdonosok 55 százaléka saját elmondása szerint minden biztosítási évforduló előtt átnézi a különböző biztosítók ajánlatait, hogy a legkedvezőbb megoldást válassza. Ezzel szemben 12 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy soha nem vizsgálta meg más biztosítók ajánlatait – derül ki a K&H biztos jövő felmérésből, amely az autóbiztosítási szokásokat vizsgálta a saját autóval rendelkező 30-59 évesek körében.
A kötelező biztosítás mellett a megkérdezett autótulajdonosok 20 százaléka rendelkezik casco biztosítással is, ez megfelel a korábbi évek eredményeinek
„Az autók drágulása, valamint a szervizelési díjak emelkedése ellenére továbbra sincs jelentős elmozdulás a casco esetében, pedig a saját hibából eredő kár sokszor milliós, többmilliós nagyságrendű is lehet, amelyre ez a biztosítás fedezetet nyújthat” – mondta Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.
Hozzátette: a pénzintézet több mint 1 millió kötelező gépjármű-biztosítást (kgfb) kezel és az elmúlt 5 évben a casco biztosítások száma is négy és félszeresére emelkedett. Persze a díjak számos tényezőtől függenek, a kötelező biztosítás többek között az üzembentartó életkorától, a gépjármű hajtóanyagától, hengerűrtartalmától és teljesítményétől, valamint a bonus-malus besorolásától. Míg a casco esetében az autó típusán, életkorán túl például a vállalt önrész nagysága is befolyásoló.
Ők kötnek cascot
A kutatásból kiderül az is, hogy Budapesten a casco-biztosítással rendelkező autósok aránya kifejezetten magas, 30 százalék, míg a falvakban ugyanez csak a fele, 15 százalék. A különbség magyarázható részben a jövedelmi különbségekkel is.
A cascoval rendelkező középkorú autósok többsége, azaz 62 százaléka saját elhatározásból kötött biztosítást, míg 16 százalékuknál ez kettős okból, egyrészt valamilyen kötelezettség miatt történt, másrészt amúgy is kötöttek volna ilyen biztosítást. Ugyanakkor 22 százalék azt mondta, hogy kizárólag kényszerből – például hitel vagy lízing miatt – kötött cascot. Utóbbi az eddig mért legmagasabb arány a felmérés történetében.
- A kutatás szerint a casco kötése elleni legfőbb érv a magas díj: az érintettek 58 százaléka túl drágának tartja. Arányuk növekedett az elmúlt évekhez képest, amikor 49-55 százalékuk indokolta ezzel a casco hiányát.
- A casco díjak mértékében nagy szerepet játszik az új autók, valamint az alkatrészek ára. Előbbieknél 2022-ben 15,4, 2023-ban 12,7, tavaly pedig 4,5 százalékos drágulás történt. Az alkatrészek ára az említett években sorrendben 16,4 százalékkal, 17,1 százalékkal, illetve 6,4 százalékkal emelkedett. Emellett a bérek emelkedése miatt a munkadíjak is növekedtek.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Idén sem lett olcsóbb az otthon sütött bejgli, ennyit kóstál most a magyarok slágersüteménye
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Megmutatjuk 2026 összes szabadnapját – így tervezze a szabadságát
Hegyekben állnak az Epstein-dokumentumok, döbbenetes mennyiséget találtak belőle