A ByteDance alkalmazásában már 10 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók. Ezzel a mobilalkalmazások értékesítése új csúcsot ért el, miközben csökkentek a játékokból származó bevételek – írja a data.ai legfrissebb éves jelentése alapján a Bloomberg.
A TikTok mellett a Disney+ is jól teljesített, a fogyasztói alkalmazások értékesítését 11 százalékkal növelték 2023-ban. Ez az eredmény rugalmas keresletre mutat rá, miközben a videojátékiparban kétszámjegyű visszaesést mértek Kínában, ami önmagában is a globális eladások 2 százalékos veszteségességét jelentette.
Kapcsolódó
Lexi Sydow, a data.ai vállalati marketing és insights igazgatója szerint a közösségi alkalmazások és az alkotói gazdaság új utakat nyitottak abban, hogy a tartalomgyártók hogyan tehetnek szert több bevételre a hirdetésekből származó bevételeken túl. Meglátása szerint idén a közvetlen tartalomfogyasztói monetizáció akár 150 százalékkal, 1,3 dollárral is nőhet.
Többet költünk társkeresésre mint játékokra
A felmérés szerint a mobilfelhasználók a játékokkal szemben több kiadást fordítottak streamingre, felhasználói tartalmakra, valamint társkereső alkalmazásokra is. A legtöbb bevétel azonban továbbra is a reklámokból folyik be, ami a 362 milliárd dollárra nőtt, és a mobileladások kétharmadát tette ki.
A data.ai becslése szerint 2024-ben ez a szám akár 402 milliárd dollár is lehet.
Az olcsó kínai online boltok közül a Temu vitte a prímet, amely tavaly 140 százalékos növekedést produkált. és 125 piacon vezette a letöltési számokat. Fellendült továbbá az utazási és a jegyértékesítési szektor is, mivel a járvány utáni időszakban a személyes események és élmények utáni kereslet kilőtt.
A generatív mesterséges intelligenciákra a chatbotoktól a művészeti alkotásokat generáló rendszerekig 2023 végére havonta több mint 10 millió dollárt költöttek a felhasználók.
Újságolvasás a hintaszékben? Netán TikTok és BeReal orrvérzésig?
A fiatal korosztályok médiafogyasztási szokásai gyökeresen különböznek az átlagostól. Nyomtatott sajtót ritkán vesznek a kezükbe, viszont messze a legtöbb időt töltik az online térben. A Facebook az 50 év felettieknél megy nagyot, de a fiatalokat hidegen hagyja, a BeReal esetében pedig fordított a helyzet.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Újabb fejlemények a Szőlő utcai ügyben: még egy nevelőnőt meggyanúsítottak, az igazgatót ma letartóztathatják
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Karácsony Gergely: Robbanás előtti állapotban van az önkormányzati szektor