A ByteDance alkalmazásában már 10 milliárd dollárt költöttek el a felhasználók. Ezzel a mobilalkalmazások értékesítése új csúcsot ért el, miközben csökkentek a játékokból származó bevételek – írja a data.ai legfrissebb éves jelentése alapján a Bloomberg.
A TikTok mellett a Disney+ is jól teljesített, a fogyasztói alkalmazások értékesítését 11 százalékkal növelték 2023-ban. Ez az eredmény rugalmas keresletre mutat rá, miközben a videojátékiparban kétszámjegyű visszaesést mértek Kínában, ami önmagában is a globális eladások 2 százalékos veszteségességét jelentette.
Kapcsolódó
Lexi Sydow, a data.ai vállalati marketing és insights igazgatója szerint a közösségi alkalmazások és az alkotói gazdaság új utakat nyitottak abban, hogy a tartalomgyártók hogyan tehetnek szert több bevételre a hirdetésekből származó bevételeken túl. Meglátása szerint idén a közvetlen tartalomfogyasztói monetizáció akár 150 százalékkal, 1,3 dollárral is nőhet.
Többet költünk társkeresésre mint játékokra
A felmérés szerint a mobilfelhasználók a játékokkal szemben több kiadást fordítottak streamingre, felhasználói tartalmakra, valamint társkereső alkalmazásokra is. A legtöbb bevétel azonban továbbra is a reklámokból folyik be, ami a 362 milliárd dollárra nőtt, és a mobileladások kétharmadát tette ki.
A data.ai becslése szerint 2024-ben ez a szám akár 402 milliárd dollár is lehet.
Az olcsó kínai online boltok közül a Temu vitte a prímet, amely tavaly 140 százalékos növekedést produkált. és 125 piacon vezette a letöltési számokat. Fellendült továbbá az utazási és a jegyértékesítési szektor is, mivel a járvány utáni időszakban a személyes események és élmények utáni kereslet kilőtt.
A generatív mesterséges intelligenciákra a chatbotoktól a művészeti alkotásokat generáló rendszerekig 2023 végére havonta több mint 10 millió dollárt költöttek a felhasználók.
Újságolvasás a hintaszékben? Netán TikTok és BeReal orrvérzésig?
A fiatal korosztályok médiafogyasztási szokásai gyökeresen különböznek az átlagostól. Nyomtatott sajtót ritkán vesznek a kezükbe, viszont messze a legtöbb időt töltik az online térben. A Facebook az 50 év felettieknél megy nagyot, de a fiatalokat hidegen hagyja, a BeReal esetében pedig fordított a helyzet.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Bejelentés érkezett a SZÉP-kártyákról: őrült költési roham várható, az oka is kiderült
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük