A Starbucks szeptember végéig egy új, mesterséges intelligencia-technológiát alkalmazó készletszámlálási rendszert vezet be több mint 11 ezer saját tulajdonú észak-amerikai üzletében – jelentette be a globális kávézólánc szerdán.

A Reuters azt írja, a rendszerben a dolgozók egy kézi tablettel szkennelik át a készletpolcokat, amely szoftverrel van felszerelve, és automatikusan megszámolja az árukat, és jelzi a készlethiányt.

Deb Hall Lefevre, a Starbucks technológiai igazgatója egy nyilatkozatban elmondta, a rendszer lehetővé teszi a gyorsabb utánpótlást és az üzletben található termékek, például a hideg tejhab, a zabtej és a karamell öntet következetesebb elérhetőségét.

A vásárlók minden alkalommal a saját ízlésük szerint élvezhetik az italokat – a partnerek pedig kevesebb időt töltenek a háttérben, és több időt fordítanak az alkotásra és a kapcsolatteremtésre

– írta Lefevre, aki elmondta, hogy a technológiát már több ezer üzletben vezették be.

A technológiát a NomadGo biztosítja, amely weboldala szerint hasonló készletnyilvántartási szolgáltatásokat nyújtott más láncoknak, például a Taco Bell és a KFC franchise-átvevőjének.

„Az idők kezdete óta a leltározás manuális, fárasztó és pontatlan feladat volt” – fogalmazott David Greschler, a NomadGo vezérigazgatója egy közleményben. Eszerint a NomadGo technológiája „az eszközön belüli 3D térbeli intelligencia, a számítógépes látás és a kiterjesztett valóság egyedülálló szintézise”.

A – korábban sztrájkhullámot is túlélő – Starbucks azt nyilatkozta,

a bevezetés egy nagyobb terv része, amelynek célja az ellátási láncok optimalizálása.

A nemzetközi kávézólánc vezérigazgatója, Brian Niccol, aki AI-rajongó, s az elmúlt hónapokban más technológiákat is bevezetett: ilyen a „Green Dot Assist”, egy virtuális asszisztens a dolgozók számára, és a „Smart Queue”, amely sorba állítja a vásárlói rendeléseket.

Újra ráfirkálják a nevünket a kávéra a Starbucks-ban

Brian Niccol szeptemberben került a kávézólánc élére, azóta pedig minden erejével arra fókuszál, hogy a vásárlók számára még vonzóbbá tegye a Starbucks-ot. Részletek >>>