A Meta a napokban arra figyelmeztette európai felhasználóit, hogy „lényegesen rosszabb” tapasztalatokkal szembesülhetnek az Európai Bizottság egyik kulcsfontosságú szabályozási döntése miatt – foglalta össze az Index.
A vállalat új „hozzájárulás vagy fizetés” modellje, amelyben a felhasználók választhatnak az előfizetés vagy a személyes adataik Facebookról és Instagramról való egyesítése között, nem felel meg az unió digitális piacokról szóló jogszabályának – állapította meg az Európai Bizottság. A döntés nyomán a techóriásra 200 millió eurós, azaz közel 81 milliárd forintos bírságot szabtak ki.
– áll a Meta a negyedéves jelentésében.
A vállalat arra is figyelmeztetett, hogy a módosítások jelentősen ronthatják az európai felhasználók élményét, és komoly hatással lehetnek a cég európai működésére és bevételeire is. Véleményük szerint a következmények már idén is érzékelhetőek lehetnek, és fennállhatnak egészen addig, amíg le nem zárul a fellebbezési folyamat.
A portál hozzátette, hogy nem a Meta volt az egyetlen nagy amerikai cég, amelyre jelentős bírságokat szabott ki az uniós testület. Szintén áprilisban kapott 500 millió eurós (202 milliárd forint) büntetést az Apple az App Store-ban alkalmazott gyakorlata miatt.