A már hatályban lévő új szabályok egyértelműen rögzítik, hogy mit ért a Vodafone gyűlöletbeszéd és hamis híresztelés alatt. Mindezek alapján pontosan meg lehet határozni, hogy egy felület feketelistára kerüljön-e hirdetési szempontból, vagy sem - olvasható a mobilszolgáltató közleményében.
A reklámipar és az olyan digitális hirdetésszolgáltatók, mint a Google vagy a Facebook, olyan automatikus hirdetési technológiákat fejlesztettek ki, amelyek egy adott demográfiai kategóriában, algoritmusok segítségével érik el az internetfelhasználókat. Így válik lehetővé, hogy a hirdetések dinamikusan jussanak el egyéni weboldalakra és közösségi média csatornákra, azaz akármerre is megy a felhasználó, a hirdetések követik őket.
Kapcsolódó
Az automatizmus veszélye
Az automatikus hirdetés néha viszont ártalmas eszközzé is válhat (például a sértő tartalmak melletti hirdetés). Az automatikus hirdetési technológiák ráadásul bevételt termelnek olyan felületeknek is, amelyek támogatják a gyűlöletbeszédet vagy a hamis híresztelést.
Így előfordulhat, hogy a Vodafone márkája - szándékától függetlenül - olyan platformokon is megjelenhet, amelyek alapvetően ellentétesek a cég által vallott értékekkel és meggyőződésekkel, illetve akaratlanul finanszírozási forrást biztosít ezek számára.
Az új szabályozás biztosítja a mobilszolgáltató szerint, hogy a Vodafone hirdetései kizárólag olyan választott felületeken jelenhessenek meg, amelyekről a Google és a Facebook úgy véli, meglehetősen valószínűtlen, hogy ártalmas tartalmat hordozzon. A Vodafone és a globális ügynökségi hálózat (melyet a WPP vezet) rendszeresen felülvizsgálja ezeket az intézkedéseket, hogy biztosítani tudja az úgynevezett fehérlistás felületek megfelelő kiválasztását.
Nem hagyjuk!
A Vodafone Csoport vezérigazgatója, Vittorio Colao úgy vélte, a gyűlöletbeszéd és a hamis híresztelés aláássák a tisztelet és bizalom elvét, melyek közösségeket tartanak össze. A vezérigazgató leszögezte: "a Vodafone elkötelezte magát a sokszínűség és az inkluzivitás mellett, a vállalat pedig nagyra értékeli a demokratikus folyamatok és intézmények integritását, amelyek gyakran célpontjai a hamis hírek terjesztőinek. "Nem hagyjuk, hogy márkánkat ilyen sértő és káros tartalmakkal azonosítsák" - hangsúlyozta.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar