Nick Turley, a ChatGPT vezetője egy korábbi interjúban elmondta, a vállalat fontolgatja a további bevételszerzési módokat, így nem vetik el a hirdetések beépítését a mesterséges intelligenciával működő chatbotba. A reklámoknak azonban „nagyon átgondoltnak és ízlésesnek” kell lennie az integrálás módját illetően, amelynek hátterében a Google-t érő meggyarapodott számú kritikák állnak – írja a 24.hu.

Az OpenAI az idei évben 12,7 milliárd dolláros bevételt becsül csak az előfizetésekből, amely már háromszorosa a 2024-ben elért 3,7 milliárd dolláros éves bevételnek. Mindezek ellenére a vállalat még mindig kevesebb bevételt tudhat magáénak kiadásaihoz mérten, és a könyvelési mérlege valószínűleg 2029 előtt nem is fog pozitívra fordulni.

A vezető szerint a ChatGPT felhasználóinak száma nemrégiben meghaladta már a 700 millió főt, legutóbbi áprilisi mérésük szerint a szolgáltatásnak pedig már 20 millió előfizetője is van. 

Nagy Pál-forduláson ment keresztül az OpenAI vezérigazgatója, Sam Altman is, aki egy tavalyi Harvard Business School-ban tartott beszélgetésen még azt mondta, különösen nyugtalanítónak tartja a hirdetések mesterséges intelligenciával való egyesítését, azonban az OpenAI júniusi podcastjában már úgy fogalmazott, nincs teljesen ellene a módszernek.

További bevételszerzési lehetőségként merült még fel, hogy a chatbot által ajánlott termékek vásárlásaiból származó bevételekből a vállalat lekanyarítson pár százalékot. A ChatGPT vezetője szerint azonban ez egy vitás megoldás lenne, hiszen a mesterséges intelligenciával ellátott chatbot elveszítené függetlenségét, amelyet azonban minden áron meg akarnak őrizni.

Kiakadtak a bezzegországban, a ChatGPT tanácsait követi a kormányfő

Nem kell ide hús-vér tanácsadói gárda, a jól fizetett szakemberek helyét a mesterséges intelligencia váltotta fel. Durva kritika érte a svéd miniszterelnököt.
Bővebben>>>