A július 5-én indult Threads a leggyorsabban növekvő közösségi médiaplatform lett, amely elérte a 100 millió felhasználót, és a jelek szerint az első komoly fenyegetés a domináns mikroblogger Twitter alkalmazásnak. Vasárnap Elon Musk közölte, hogy a Twitter átnevezi magát, és logóját X-re változtatja.

A Sensor Tower piackutató cég szerint a Threads a lelkes debütálást követő héten visszaesett a letöltések és az elkötelezettség terén, és egyelőre nem fogad hirdetéseket. Az elemzők azonban magas reklámköltési célokat prognosztizáltak, azzal a kikötéssel, hogy ezek attól függnek, hogy a felhasználók mennyire maradnak hűségesek a platformhoz.

Ha az alkalmazásnak sikerül megtartania a felhasználókat, a Threads 5 milliárd dolláros éves reklámbevételt érhet el, ami megegyezik a Twitter 2021-es bevételével

– írta a Bernstein július 18-i jegyzetében.

Évről-évre többet tejelhet a Threads a Metának

A Morningstar elemzői július 11-én azt mondták, hogy a Threads 2024 és 2027 között évente 2 és 3 milliárd dollár közötti összeget adhat a Meta bevételéhez. Az Evercore elemzői július 9-én úgy becsülték, hogy a Threads 2025-ig 8 milliárd dollár éves bevételt generálhat, ami a Refinitiv szerint csak egy kis része annak a 156 milliárd dolláros bevételnek, amelyet az elemzők a Meta számára abban az évben várnak.

Abban a reményben, hogy a Threads virágozni fog – köszönhetően a Meta mély zsebének és az Instagram és a Facebook sikeres működtetésében szerzett tapasztalatainak –, és abban a várakozásban, hogy előbb-utóbb bevezeti a hirdetéseket, egyes hirdetők már most is fontolóra vehetik, hogy mennyi pénzt tegyenek félre az alkalmazáson futó jövőbeli marketingkampányokra – jegyezték meg elemzők és reklámipari vezetők.

Taylor Michelle Gerard, a Blue Hour Studios tartalommarketingcég vezetője elmondta, hogy néhány ügyfele fontolgatja, hogy a TikTok vagy Instagram-posztok mellé szponzorált, influenszerekkel kötött megállapodások részeként egy Threads posztot is beilleszt. „Ez egy szép módja annak, hogy a Threadst beépítsük egy meglévő kampányba” – tette hozzá Gerard.

Amint a Threads hirdetések elérhetővé válnak, a márkák kérdés nélkül át fogják helyezni a Twitterről a reklámköltéseiket – állítja Matt Yanofsky, a Moment Lab márkamarketing- és reklámügynökség társalapítója. Elmondta, hogy néhány ügyfele már most vizsgálja, hogy még az idén hozzáadnak-e félretesznek-e keretet a Threads hirdetésekre.

Látványosan visszaestek a hirdetések a Twitteren

Néhány hirdető már el is távolodott a Twittertől, mivel aggályosnak találta a diskurzus hangnemét és a politikában bekövetkezett hirtelen változásokat azóta, hogy Musk tavaly megvásárolta a céget - mondta Andrew La Fond, az R/GA reklámügynökség alelnöke, aki a Nike-val dolgozott együtt. A Twitter elismerte a hirdetéseladások csökkenését, a múlt héten Elon Musk azt mondta, hogy azok 50 százalékkal estek vissza, bár nem volt világos, hogy milyen időkeretre utalt.

Két nappal a Threads elindítása után a Twitter e-mailt küldött egy nagy hirdetésvásárló cégnek, amelyben emlékeztette őket a cég által a hirdetőknek kínált ösztönzőkre, és megjegyezte, hogy idén kevesebbet költöttek Twitter-hirdetésekre.

A Threadsnek azonban még hosszú utat kell megtennie, mire elérheti a Twitter kaliberét. A Twitternek tavaly júliusban közel 240 millió monetizálható napi aktív felhasználója volt a cég legutóbbi nyilvános közzététele szerint.

Zuckerberg egyelőre nem kapkod

A Meta főnöke, Mark Zuckerberg azt mondta, hogy a vállalat csak akkor gondolkodik majd a Threads pénzzé tételén, ha már egyértelmű az 1 milliárd felhasználó elérése. A felhasználók tízmilliói térnek vissza naponta a Threadsre, és a csapat az év hátralévő részében az alapokra és a megtartás javítására fog összpontosítani – írta Zuckerberg a múlt héten.

Miután a Meta lassan kezdett el MI-barát hardver- és szoftverrendszereket bevezetni a fő üzletágában, befektetett az mesterséges intelligencia-kapacitásának fejlesztésére, hogy növelje a Facebook és az Instagram forgalmát és növelje a hirdetési eladásokat. Szerdán, amikor a Meta beszámol az április-júniusi időszak eredményeiről, a vállalat várhatóan 8 százalékkal, 31,1 milliárd dollárra növeli negyedéves bevételét, ami hat negyedév óta a legnagyobb növekedés.