Mondhatjuk azt, hogy az utóbbi időben kitört a népharag, és sokan panaszkodtak a közösségi médiában, valamint a lapunknak írt levelekben is, hogy milyen negatív tapasztalatokat szereztek a Temu online piactér új magyarországi futárszolgálatával, az iMile Hungary-val kapcsolatban.

Amit például a vásárlók kifogásoltak: 

  • a csomagok késve érkeznek;
  • vagy egyáltalán nem érkeztek meg;
  • a futárok nem veszik fel a telefont;
  • a cég ügyfélszolgálatát sem tudták elérni;
  • hívás, csengetés nélkül bedobják a kertbe a törékeny felirattal ellátott csomagot;

Olvasónk végül magát a kínai anyacéget, a Temut kereste fel, és kérte ügye kivizsgálását. A vállalat pedig pár napon belül válaszolt és intézkedett: megállapították a rendelés szállítási hibáját, és a visszatérítést innen már gyorsan megoldották.

Az iMile Hungary közösségi oldalán sem kell sokáig lefele görgetni, hogy friss negatív vélemények sorát találjuk, ezek közül szemezgetünk néhány jellegzeteset:

  • „A futár srácnak megígértem, hogy legközelebb meglatom, akkor lesz egy nehéz napja.”
  • „Trehány, inkompetens, hazug, megbízhatatlan banda, sem a logisztikához, sem a kommunikációhoz nem értenek, remélem minél előbb kiveti magából a piac őket.”
  • „Ha a Temu továbbra is velük akar szállíttatni, tuti nem rendelek tőlük a jövőben.”
  • „Nem tudom mit művelnek, de katasztrófa ez a cég. Sikertelen kézbesítés? Itt se jártak, nem hogy hívták az ember lányát... Most meg én járjak utána mert vissza akarják küldeni? Vicc ez az egész.”
  • „A csomagomat állítólag kétszer is próbálták kézbesíteni. Érdekes módon mindkét nap itthon voltam, de nem keresett senki. A kiszállításról semmilyen értesítést nem küldenek. A Temu-s nyomon követésből láttam, hogy a csomagom visszaküldésre került. Az ügyfélszolgálatot elérni nem lehet se telefonon, se e-mailen. Nem is értem, hogy ez milyen cég???

Megszólalt az Economxnak a sokat szidott futárcég

Cikkünk megjelenése után egy nappal levelet kaptunk az iMile Delivery marketing vezetőjétől, Yating Zhao-tól, aki többek között arról írt, hogy eljutott hozzájuk a iMile Magyarországról szóló beszámolónk.

...nagyon komolyan vesszük a felvetett aggályokat. Küldetésünk középpontjában az ügyfelek elégedettsége áll, és elkötelezettek vagyunk a megbízható, magas színvonalú szolgáltatás mellett. (…) Magyarországi tevékenységünk jelenleg gyors növekedési szakaszban van, és folyamatosan dolgozunk azon, hogy javítsuk a szolgáltatás minőségét ezen a piacon

– közölték.

A marketingfőnök üzenetében azt is kiemelte, hogy „az említett problémákra reagálva, különösen a futárszolgálat viselkedésével és a szolgáltatási normákkal kapcsolatban, belső vizsgálatot indítottunk, és a megállapítások alapján megtesszük a megfelelő lépéseket. Elkötelezettek vagyunk a folyamatos fejlesztés és a hiányosságok gyors kezelése iránt.”

Vagyis az éles és persze jogos vásárlói kritikáknak igenis lett következménye: meghallotta azokat a futárszolgálat, vizsgálatot indít és ígéretet tett arra, hogy változtat szolgáltatása színvonalán. Azt szintén hozzátették, hogy várják a további részleteket és információkat, amelyek alátámasztják az általuk alaposnak ígért vizsgálatot.

A szakmai ellenőrök már úton vannak

Sőt, azóta a LinkedIn-en keresztül megtalált bennünket az iMile anyacége, és ők is levelet küldtek, amelyben kifejtik, hogy nagyon komolyan veszik a működésükkel kapcsolatban felmerült aggályokat, olyannyira, hogy mint kifejtik:

a cikket követően gyorsan áttekintettük csapataink és partnereink munkafolyamatait. Találtunk néhány olyan esetet, ahol a gyakorlat nem felelt meg az előírásainknak, és őszintén elnézést kérünk. Ennek orvoslására teljes körű átképzési programot indítottunk minden partnerünk számára, hogy megerősítsük a megfelelő eljárásokat és a megfelelő magatartást. Emellett hivatalos figyelmeztetést adtunk ki a cikkben említett beszállítónak, és szakmai ellenőröket küldtünk az azonnali korrekciós intézkedések támogatására

Majd ők is megerősítik, hogy belső vizsgálatot indítottak a futárok gyakorlataival kapcsolatban, és megteszik a szükséges lépéseket, miután elkötelezettnek tartják magukat a folyamatos fejlesztés és a hibák gyors kezelése mellett.

iMile: a globális expressz kézbesítő vállalat

Az iMile egy 2017-ben, Dubajban alapított globális logisztikai vállalat, amely mindenekelőtt e-kereskedelmi ügyfeleit szolgálja ki, és azok szállítmányait jellemzően már a végfelhasználókhoz szállítja ki. Több régióban is jelen vannak, többek között a Közel-Keleten, Latin-Amerikában, Ausztráliában, Európában és Afrikában. Az e-kereskedelmi logisztikára szakosodott cég ma összesen 30 országban működik és több mint 20 ezer főnyi munkavállalót foglalkoztat.