A megállapodás értelmében a világ legnagyobb kávézólánca 40 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a kínai kiskereskedelmi üzletágban, és megtartja a Starbucks márka tulajdonjogát is.
A Starbucks 1999-ben lépett be Kínába, amely
mára a második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után, de az elmúlt években nehézségekbe ütközött a hazai márkák, mint például a Luckin Coffee felemelkedése miatt.
Beadja a derekát a Starbucks
Komoly árháborúba kényszerítik a céget a kínai vetélytársak.A vállalat központja továbbra is Sanghajban lesz, és 8000 üzletet fog birtokolni és üzemeltetni a kínai piacon, amely a tervek szerint akár 20 ezer helyszínre is bővülhet – közölte a cég hétfőn.
A Boyu-val kötött partnerség „jelentős mérföldkő”, és jelzi a hosszú távú kínai növekedési terveit – közölte a Starbucks, miközben 13 milliárd dollárral értékelte kínai kiskereskedelmi tevékenységét.
Az együttműködés „a Starbucks globálisan elismert márkáját, kávészakértelmét és partner központú kultúráját ötvözi a Boyu kínai fogyasztókkal kapcsolatos mélyreható ismeretével” – tette hozzá.
A Starbucks bejelentette, hogy új italokat és digitális platformokat tervez bevezetni Kínában, hozzátéve, hogy a megállapodást jövőre véglegesítik.
A Boyu Capital egy magántőke-társaság, amely kiskereskedelembe, pénzügyi szolgáltatásokba és technológiai vállalkozásokba fektet be. A vállalatnak irodái vannak Ázsiában, többek között Sanghajban, Hongkongban és Szingapúrban.
A Starbucks jövője Kínában hónapokig bizonytalan volt, miután Laxman Narasimhan, a cég korábbi vezetője tavaly kijelentette, hogy a vállalat „stratégiai partnerségeket” keres, hogy versenyképes maradjon a világ második legnagyobb gazdaságában – adott hírt róla a BBC.