Kedden az Amazon bejelentette, hogy januártól 5 százalékra csökkenti a 15 dollár alatti ruházati termékek eladási díját. A 15 és 20 dollár közötti árú ruházati cikkek díja 10 százalékra csökken. Korábban mindkét kategóriában 17 százalék volt a jutalék – írja a Bloomberg

Ritkán fordul elő, hogy az Amazon csökkenti az online áruházában a kereskedőktől felszámított úgynevezett ajánlói díjakat, és más ilyen jellegű változást nem jelentettek be. Ez azt jelzi, hogy az Amazon kifejezetten az olcsó ruhákat kínáló kereskedőket szeretné magához csábítani – ez az a terület, ahol a Shein 9 dolláros kapucnis pulóvereivel és más olcsó ruházati cikkekkel jeleskedett.

„Ezáltal az Amazon sokkal versenyképesebb lesz az alacsony árú ruházati kategóriában, mert egy-két dollár is nagy különbséget jelenthet” – mondta Lucas Barnes, az Amazon korábbi vezetője. 

Az Amazon uralja az amerikai e-kereskedelmet

Az Amazon minden egyes online elköltött 3 dollárból több mint 1 dollárt bezsebel, ezzel mintegy hatszor nagyobb, mint a legközelebbi online versenytárs, a Walmart. A Kínához kötődő vállalatok viszont így új fenyegetéssel nézhetnek szembe.

Ide tartozik a Shein, amely 2024-ben tervezi tőzsdei bevezetését, valamint a Temu, egy tavaly az Egyesült Államokban elindított vásárlási alkalmazás, amely meredek árengedményeket kínál a termékek széles választékára. A pekingi székhelyű TikTok az év elején szintén elindított egy amerikai boltot az alkalmazásán.

Az Amazon egy blogbejegyzésben jelentette be a ruházati cikkekre vonatkozó eladási díjak csökkentését, amely nem adott magyarázatot arra, hogy miért csak egy kategória alacsonyabb árú termékeinek díját csökkenti.

A seattle-i székhelyű vállalatnak volt néhány botlása a ruházati termékek terén. Novemberben bejelentette, hogy bezárja az Amazon Style ruházati üzleteit Kaliforniában és Ohióban – ezek az üzletek éppen 2022-ben nyíltak meg.