Michael O'Leary, a Ryanair ír diszont légitársaság vezérigazgatója szerint a gépek késedelmes leszállítása korlátozza a férőhelyeket, emiatt idén nyáron várhatóan akár 10 százalékot is drágulhatnak a repülőjehgyek. Hozzátette, reméli, hogy a vállalat kap némi kártérítést, ugyanakkor mindent elkövet, hogy a repülőgépeket időben leszállítsák.

O'Leary elmondása szerint márciusra 57 darab Boeing 737 Max 8200-as leszállítását várják, a nyári szezonra azonban csak 40-45 darab érkezhet meg.

Január óta szorul a hurok a Boeing nyaka körül, amióta az egyik repülőgépük vészkijárata a levegőben kiszakadt – emlékeztetett rá a BBC. Ennek eredményeként az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal teljesen rávetődött a gyártóra, mivel komoly aggályok merültek fel a Boeing új gépeinek minőségellenőrzését illetően, ami miatt lassult a gyártási sebesség.

O'Leary szerint az üzemanyaggal kapcsolatos fedezeti ügyletek révén megtakarított költségekre tekintettel a viteldíjak emelkedése nem volna annyira meredek, mint a 2023-as 17 százalékos emelkedés.

Nem csak a Ryanair küzd kapacitási problémákkal: a Pratt & Whitney hajtóműveivel felmerült problémák miatt több Airbus is földön ragadt, melyet többek között a Wizz Air használt korábban.

Az ír fapados légitársaság eredeti előrejelzése az volt, hogy 2025 márciusáig 205 millió utast szállítanak, szemben az előző 12 hónap 183,5 milliójával. Így azonban, hogy kevesebb repülő érkezik, a prognózist várhatóan 200 millió utasra kell szűkíteni.

Nem élte túl a Boeing 737-es katasztrófáját a program vezetője

Ed Clark 18 év után azonnali hatállyal hagyja el a vállalatot.
Ha többre kíváncsi--->