A Fiat 2007-ben óriásit dobott a az újragondolt 500-assal. Kisebb módosításokkal lassan már 20 ével gyártják és a világ 10 országában forgalmazzák. Azóta kevés hasonló attrakciója volt a Stellantis kötelékébe tartozó autógyárnak. Ha bárki azt gondolná, hogy vége a retróláznak, annak érdemes körülnéznie egy Renault szalonban, ahol az újragondolt 5-ös után, már a 4-es is debütált - ám lévén elektromos kocsikról van szó, bőven 10 millió forintos árakon.
A 14 autómárkát összefogó Stellantisnál már elég régóta rezeg a léc, épp a napokban vázolt egy elég borús forgatókönyvet a cég korábbi vezérigazgatója arról, hogy a 2021-ben létrejött autóipari óriáscsoport működési modellje törékeny, és akár a vállalat felbomlásához is vezethet. Úgy látja, hogy egy ilyen szcenárióban az európai érdekeltségeket egy kínai gyártó vásárolhatná fel, míg az észak-amerikai márkák pedig önálló útra léphetnének.
Közben Antonio Filosa, a Stellantis vezérigazgatója október 20-án tárgyalt az olasz szakszervezetekkel, miután a munkavállalói képviseletek nagyobb átláthatóságot követeltek a vállalat jövőbeli terveiről.
A Stellantis több európai gyárban ideiglenesen felfüggesztette a termelést, ami aggodalmat keltett az olasz üzemek jövőjével kapcsolatban.
A cég azonban hangsúlyozta, hogy nem tervez bezárásokat Olaszországban, és 6 milliárd euró értékű megrendelést adott le helyi beszállítóinak. A mostani létszámbővítés a Mirafiori üzemben a hibrid Fiat 500 gyártásának felfuttatását szolgálja, amelyhez februártól második műszak is indul.
Emellett a dél-olaszországi Melfiben hamarosan megkezdődik az új Jeep Compass gyártása, a cassinoi üzemben pedig az Alfa Romeo Giulia és Stelvio modellek többféle hajtáslánccal készülnek majd, hogy biztosítsák a gyár hosszú távú működését – írja az Automotive News.
A nagy kérdés, hogy hány bőrt lehet még lehúzni az olyan, lassan 20 éve gyártott slágertermékekről, mint az 500-as vagy a még hosszabb ideje gyártásban lévő Panda, amelyet közben épp Pandina névre kereszteltek át.
Valamit tehát sürgősen villantani kellene.
Az egykori 126 Fiat, vagy ahogy itthon jobban ismerik a Kispolszki újjászületése évek óta napirenden van. 2020-ban már készült egy tanulmány - ám a dolog nyilvánvaló szépséghibája, hogy a rajzokat nem egy autógyártó, hanem egy feltörekvő, olasz dizájnstúdió készítette. A sorozatgyártás sajnálatos módon eddig szóba sem került.
A koncepcióautó az olasz Ma-De Studio munkája. Andrea Della Vecchia, az olasz stúdió vezetője lelkes rajongóként vágott bele a tervezésbe asszisztensével, Giuseppe Cafarellivel. Már a képek láttán megőrültek az autórajongók - ám a Fiat nem látott benne fantáziát mert a dizájntervek debütálásakor épp az 500-as elektromos változatával igyekeztek előremenekülni, manapság pedig a Magyarországon 7 milliós induló árú Grande Pandában látták meg a fejőstehén lehetőségét.
Ez a helyzet azonban könnyen változhat és akár a Fiat malmára hajthatja a vizet.
Méghozzá egy új javaslatnak köszönhetően, amellyel a Stellantis lobbizik az Európai Uniónál. Az Alfa Romeo-t is megmentő Jean-Philippe Imparato, a Stellantis európai operatív igazgatója és amúgy a Maserati főnöke azzal házal, hogy legyen egy új, legfeljebb 3,5 méter hosszú városi járműosztály, amelynek gyártása olcsóbb lenne. És itt a lényeg: néhány fejlett vezetéstámogató és kötelező biztonsági rendszer megszüntetésével.
Kiütéses vereséget szenvedtek a német és amerikai autógyártók
Hatalmas visszaesés az autóiparban: a világ vezető gyártóinak profitja megfeleződött, miközben a kínai cégek átvették a növekedés élvonalát. Az európai és amerikai óriások közül többen már az év első felében súlyos veszteségeket jelentettek. >>>Az érvelés szerint az ilyen, könnyű és kis motorral felszerelt autók kevesebb szén-dioxid-kibocsátással rendelkeznének, és 15 000 euró alatti áron is kínálhatók lennének. Ez jelentősen csökkentené a fájdalomküszöböt számos olyan vásárló számára, akik költséghatékony, könnyen használható városi kisautót keresnek.
A Fiat, amellett, hogy nagyon ráfeküdt az 500-as elektromos változatára, egyáltalán nem tett le a belső égésű motorral hajtott változatok gyártásáról, sőt újabbak bevezetéséről. Az Interia portál következtetése szerint, amennyiben az Európai Unió valóban jóváhagyja a városi autók új kategóriáját, a Fiat simán fontolóra veheti a 126-os bevezetését, mint az 500-as olcsóbb alternatíváját.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről