Az Instagram néhány új változtatást vezet be a rangsorolási rendszerében, hogy jobban kiemelje a kisebb, eredeti alkotóktól származó tartalmakat a közösségi hálózaton. A Meta tulajdonában lévő platformon eddig a nagy követőtáborral rendelkező alkotók és az újraposztolt tartalmakat megosztó fiókok kapták a legnagyobb elérést.
A cég ezért most arra törekszik, hogy a következő hónapokban bevezetésre kerülő új változtatásokkal minden alkotónak egyenlő esélyt biztosítson az elérés tekintetében. A változtatásra azután kerül sor, hogy hónapokig kritizálták az alkotók, akik szerint az algoritmus negatívan befolyásolta az elérésüket, ami miatt Adam Mosseri, az Instagram vezetője majdnem olyan gyakran osztotta meg a panaszokat a Threadsen, mint ahányszor az új funkciókat népszerűsítette – írja a TechCrunch.
A platform olyan rangsorolási változást vezet be, amely a kisebb alkotóknak nagyobb terjesztést biztosít, az ajánlásokban az újraposztokat eredeti tartalmakkal helyettesíti, címkéket ad az újraposztolt tartalmakhoz, és eltávolítja a tartalom-összesítőket az ajánlásokból.
A Meta az Instagramot demokratikusabb felületté kívánja alakítani a következő hónapokban, ahol minden tartalomgyártó ugyanolyan esélyekkel indul.
A vállalat elmondása szerint az ajánlások rangsorolásának új módján dolgozik, amely a megfelelő tartalmakat egy olyan kis közönségnek mutatja meg, amelyről úgy gondolja, hogy tetszeni fog neki. Az Instagram úgy véli, hogy ez a változás minden alkotónak egyenlő esélyt ad a közönsége megtalálására.
Ha az üzemeltető két vagy több azonos tartalmat talál az Instagramon, csak az eredetit fogja ajánlani. Ez a változás azt jelenti, hogy az eredeti tartalom közvetlenül az újraposztolt tartalom helyébe lép az alkalmazás ajánlásaiban.
Az Instagram nem fogja lecserélni azokat a tartalmakat, amelyeket mémekké vagy paródiává szerkesztettek. Emellett a tartalmak csak azokon a helyeken lesznek lecserélve, ahol az Instagram posztokat ajánl, például az explore oldalon, a Reels és a feedben lévő ajánlásokban.
Az eredeti alkotók kerülnek reflektorfénybe
Továbbá elkezdik címkékkel ellátni az újraposztolt tartalmakat, amelyek az eredeti alkotóhoz fogják vezetni a felhasználókat. A címke az újraposztoló fiók követői számára lesz látható. A vállalat szerint egyelőre az eredeti alkotónak vagy a tartalmat újraposztoló fióknak lehetősége van a címke eltávolítására. Az is lehetséges, hogy az Instagram a jövőben nem engedi majd az alkotóknak, hogy eltávolítsák a címkét.
Egy másik új változtatás a mémfiókokra vagy más alkotók tartalmának újraposztolására szánt oldalakra fog vonatkozni. A vállalat szerint az elkövetkező hónapokban nem fognak megjelenni az ajánlásokban azok a fiókok, amelyek ismételten olyan tartalmakat posztolnak más felhasználóktól, amelyeket nem ők hoztak létre vagy javítottak fel.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Zelenszkij: Kockázatos Ukrajnát bizonytalanságban hagyni
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Az állam spórol, a lakosság fizet: ezért sereghajtó a magyar egészségügy