A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által várt csökkenéssel szemben organikus bevételnövekedésről számolt be szerdán közzétett jelentésében. A holland vállalat közlése szerint
az idei első negyedévben az árbevétele 4,9 százalékkal, 7,78 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 8,18 milliárd euróról.
Ugyanakkor a Heineken első negyedéves egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti nettó bevétele organikusan 0,9 százalékkal nőtt éves szinten, szemben az elemzők által várt 0,6 százalékos csökkenéssel.
Az eladott sör mennyisége organikusan 2,1 százalékkal csökkent, míg az elemzők jelentősebb, 2,9 százalékos visszaesésre számítottak.
A Heineken egyúttal fenntartotta idei működési eredményre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti működési eredmény 4-8 százalékos organikus növekedésére számít 2025-ben.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye mintegy 3,8 százalékos pluszban állt az amszterdami tőzsdén szerdán 14 óra körül. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött