A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által várt csökkenéssel szemben organikus bevételnövekedésről számolt be szerdán közzétett jelentésében. A holland vállalat közlése szerint
az idei első negyedévben az árbevétele 4,9 százalékkal, 7,78 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 8,18 milliárd euróról.
Ugyanakkor a Heineken első negyedéves egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti nettó bevétele organikusan 0,9 százalékkal nőtt éves szinten, szemben az elemzők által várt 0,6 százalékos csökkenéssel.
Az eladott sör mennyisége organikusan 2,1 százalékkal csökkent, míg az elemzők jelentősebb, 2,9 százalékos visszaesésre számítottak.
A Heineken egyúttal fenntartotta idei működési eredményre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti működési eredmény 4-8 százalékos organikus növekedésére számít 2025-ben.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye mintegy 3,8 százalékos pluszban állt az amszterdami tőzsdén szerdán 14 óra körül. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Ezután senkinek sem lesz kedve pénzt dobálni a Trevi-kútba
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Nem a cuki pandákról szól? Kína Washingtont kóstolgatja Japánon keresztül
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre