A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártó cége az elemzők által várt csökkenéssel szemben organikus bevételnövekedésről számolt be szerdán közzétett jelentésében. A holland vállalat közlése szerint
az idei első negyedévben az árbevétele 4,9 százalékkal, 7,78 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 8,18 milliárd euróról.
Ugyanakkor a Heineken első negyedéves egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti nettó bevétele organikusan 0,9 százalékkal nőtt éves szinten, szemben az elemzők által várt 0,6 százalékos csökkenéssel.
Az eladott sör mennyisége organikusan 2,1 százalékkal csökkent, míg az elemzők jelentősebb, 2,9 százalékos visszaesésre számítottak.
A Heineken egyúttal fenntartotta idei működési eredményre vonatkozó előrejelzését, a vállalat az egyszeri tételek és értékcsökkenési leírás (BEIA) előtti működési eredmény 4-8 százalékos organikus növekedésére számít 2025-ben.
A jelentésre pozitívan reagáltak a befektetők, a vállalat részvénye mintegy 3,8 százalékos pluszban állt az amszterdami tőzsdén szerdán 14 óra körül. A cég portfóliójában mintegy 300 márka található, köztük a névadó Heineken mellett az Amstel, a Sol, a Tiger és a Birra Moretti.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Kétezer kamion szabadul ma rá Budapestre, leállhat a forgalom
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Kiderült, lánybanda késelt a VI. kerületben
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Riadót fújtak: év végén veszélybe kerülhet az ellátás
„Zavarállapotba” került a sorompó, jött is a vonat