A TikTok egy sor funkcióval hozza el az online vásárlást a fő alkalmazásán keresztül, és reméli, hogy megismétli az ázsiai platformok (Shein és PDD Holdings Temu) sikerét. A közösségi alkalmazás több mint 150 millió amerikai felhasználója mostantól vásárlási linkekkel ellátott videókat és élő közvetítéseket láthat majd a hírfolyamán – írja a Reuters.

A TikTok online piactere olyan országokban érhető el, mint Thaiföld, Vietnam, Malajzia, a Fülöp-szigetek, Szingapúr és az Egyesült Királyság.

Az új funkciók közé tartozik a shop fül, ahol a vállalkozások a TikTok által támogatott logisztikai és fizetési megoldásokkal jeleníthetik meg termékeiket. A közösségi médiavállalat közölte, hogy a vásárlási szolgáltatását különböző harmadik féltől származó olyan platformokkal is integrálta, mint a Shopify, a Salesforce és a Zendesk.

Uniós gyermekvédelmi szabályok jönnek

Mindenhol felmerült a kérdés, hogy az internet, ezen belül is a közösségi média addikció mennyire probléma a gyerekek és a tinik esetében. Kínában a 8 év alattiaknak napi 40 percben korlátozza az állam a használatát, máshol általában az lett az általános igény, hogy a szülői kontroll működtethető legyen a platformok esetében.

Az Európai Unió is a szabályozás útjára lép ebben a hónapban, a cégekkel együttműködve, és nem alapvetően a használat korlátozása a cél, hanem a közösségi oldalak olyan megoldásainak korlátozása, amelyek túlzott használatra, függőségre késztetik a kiskorú felhasználót. A legszigorúbb szabályok a legnagyobb, 45 millió fölötti uniós felhasználóval rendelkező cégekre fognak vonatkozni.

 

Mi az a Girl Maths? – A TikTok-trend, ami meghódította a világot

Miért árasztják el az utóbbi napokban, hetekben a közösségi médiát, és ezen belül is elsősorban a TikTok-ot a nők arról szóló történetei, hogy mit és mennyiért vásároltak maguknak? A Girl Maths jelenségnek eredtünk nyomába, és bár elsőre sajátos matematikai képteleket találtunk, a végére női lélek rejtelmeinek megfejtéséhez jutottunk közelebb. Bővebben --->