Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A mozdonyvezetők azért indítanak sztrájkot Németországban, mert a Deutsche Bahn nemzeti vasúttársasággal folytatott vita egyre súlyosabb, ez pedig további, több millió embert érintő utazási fennakadásokat vetít előre.

A csütörtökön kezdődő sztrájk ráadásul a Lufthansa földi személyzetének meghirdetett munkabeszüntetésével is egybeesik. A vasutassztrájk csütörtökön veszi kezdetét, és 35 órán át tart – írja a Reuters.

Claus Weselsky, a szakszervezet vezetője arról beszélt, hogy ezzel a lépéssel sztrájkhullámot kívánnak elindítani. A tervezett sztrájkok egy olyan vita folytatását jelentik, amely a becslések szerint eddig már több százmillió eurójába fájt a német gazdaságnak. A szakszervezet és a Deutsche Bahn közötti, hetek óta tartó tárgyalások a múlt héten szakadtak félbe.

Az eredeti tervek szerint a GDL január végi országos vasúti sztrájkja lett volna a leghosszabb az állami tulajdonú vállalat 30 éves története során, ám a tervezettnél hamarabb véget ért, mivel a lassuló német gazdaság nyomást gyakorolt a szakszervezetre, így újra tárgyalóasztalhoz ültek.

A szakszervezet azt szeretné, ha a műszakos dolgozók számára 35 órás csökkentett munkaidőt biztosítanának, teljes fizetés mellett. A Deutsche Bahn azonban ezt a követelést elutasította, azt állítva, hogy a szakszervezet nem hajlandó kompromisszumot kötni.

Martin Seiler, a Deutsche Bahn munkatársa azt nyilatkozta, továbbra is készek konstruktív, reális megoldásokat találni, ám a GDL maximális követelései szerinte „megvalósíthatatlanok” és „komoly veszélyt jelentenek a vasúti rendszerre”.

Hozzátette, szerinte sok millió euró azért megy tönkre, mert néhány ember a saját érdekeiért harcol.

Mindeközben az elemzők és a befektetők szerint a Lufthansa vélhetően nem fogja tudni teljesíteni a 2024-es nyereséghányad-célját, mivel új, magasabb bérmegállapodások megkötését szorgalmazza, hogy az elhúzódó sztrájkoknak véget vessen. Emiatt ugyanis már több ezer járatot kellett törölniük.

Rekordösszegű kártérítést fizetett az utasoknak a német vasút

Az állami tulajdonú vasúttársaság 2023-ban 5,6 millió kártérítési igényt dolgozott fel, és összesen 132,8 millió eurót fizetett ki az ügyfeleknek.
Ha többre kíváncsi, kattintson ide--->