Nemzetközi színtéren is bemutatkozott Kína első, saját fejlesztésű nagy, 170-190 férőhelyes utasszállító repülőgépe, a Comac C919-es. A gép a Szingapúr Airshow-n, Ázsia legnagyobb légi bemutatóján vett részt, az eseményen a térség országainak légierői és fejlesztői adnak számot évente az új fejlesztésekről. Idén 737 Max-al folyamatos gondokkal küzdő Boeing távol maradt, de a másik rivális, az Airbus képviseltette magát, áll a Yahoo Finance cikkében. 

Kína, amely önellátásra törekszik a technológiai szektorban, nagy összegeket fektetett be ennek az első kínai tervezésű utasszállító repülőgépnek a gyártásába.

Peking azt reméli, hogy a C919-es képes lesz felvenni a versenyt a népszerű külföldi repülőgépekkel, mint például a Boeing 737 MAX és az Airbus A320-as. A repülőgépet az állami tulajdonú Comac (Commercial Aircraft Corporation of China, Ltd.) gyártja, de számos alkatrészét más országokból szerzik be.

A C919-es tavaly májustól a China Eastern Airlines Sanghaj és a déli Csengtu között közlekedik rendszeresen.

A 164 utas szállítására alkalmas keskeny törzsű repülőgép első példányát hivatalosan 2022 decemberében adták át a kínai légitársaságnak. A gyártó öt éven belül 150 modellre tervezi növelni éves gyártási kapacitását. A sanghaji tudományos és technológiai bizottság 2023 januárjában arról számolt be, hogy erre a típusra már 1035 megrendelést kaptak 32 ügyféltől, azóta ez a szám tovább nőtt. 

Ázsia és különösen Kína kiemelt célpont az európai Airbus és az amerikai Boeing számára, amelyek igyekeznek tőkét kovácsolni a jelentős középosztály növekvő igényéből a repülőjáratok iránt.

Korábban az Airbus bejelentette, hogy megduplázza kínai gyártókapacitását, és megállapodást írt alá egy második A320-as összeszerelősor építéséről az északkelet-kínai Tiencsinben. Ugyanitt 2008-ban nyílt meg az első összeszerelő üzem, ahol havonta négy A320-ast gyártanak.