Váratlan és különleges utazásra invitált a Chery Magyarország, amelynek képviselői, partnerei a márka hazai debütálását fémjelző exkluzív bemutatón felvázolták, mégis milyen autómodellekkel robbannának be a hazai járműpiacra. 

A hazánkban múlt hónapban felbukkanó autómárka kínai székhelyű anyavállalata a Chery Automobile Holding Co., Ltd., és a mostani, kedd esti eseményt a Tiggo sorozatára fűzte fel az óriáscég, méghozzá egy dunai hajóút keretében. A sajtótájékoztató után kezdetét vette az influenszerek és celebek sokaságát is vendégül látó rendezvény, mely során 

leleplezték két legújabb, a Tiggo 7 és Tiggo 8 névre hallgató modelljüket.

Az előbbi, a hetes egy középkategóriás, kompakt SUV (C-SUV), hobbiterepjáró, melyet két kivitelben, benzines és plug-in (tölthető) hibrid változatban is megalkottak. Ideális családi autóként funkcionál, s tágas belső térrel és praktikus megoldásokkal rendelkezik.

Chery Tiggo 7
Kép: Economx, Sándor Zoltán
Chery Tiggo 7 hibrid
Kép: Economx, Sándor Zoltán

A másik, a nyolcas szintén szabadidőjármű, mely méretre nagyobb falat, de a plug-in hibrid verziót kínálja.

Chery Tiggo 8 hibrid
Kép: Economx, Sándor Zoltán

Az ázsiai márka modelljeinek hazai forgalmazójaként a Grand Automotive lép elő. Berecz Zsolt regionális üzletfejlesztési igazgató felvázolta, miben más a Chery szemlélete. Mint az elhangzottakból kiderült, a távol-keletről érkező autógyártó merőben adaptívabb hozzáállást tanúsít, mint más kínai konkurensek. Az európai piachoz való alkalmazkodásban nagyobb hajlandóságot mutatnak: példaként a magyar nyelvű szoftvervezérlést említette, melynek bevezetését és hiányosságait a lehető leggyorsabban orvosolták.

Megjegyezte, hogy a Chery nem újdonsült vállalat, történettel bír, mely 1997-ig nyúlik vissza, és a kínai Wuhu városában alapították. Az exportpiacon mostanra kezdtek egyre több EU-tagállamban feltűnni, és állítása szerint nyitottabb a földrajzilag eltérő fogyasztói igények kielégítését tekintve.

A Chery-csoport névadó brandje alatt fut viszont a Jaecoo és az Omoda is, amelyek ugyanúgy a konszernhez tartoznak.

A cégcsoport európai stratégiájáért felelős Jochen Tueting a technológiai háttér részleteibe avatta be a jelenlévőket. Hangsúlyozta, az egy töltéssel 1200 kilométert garantáló, 147 lóerővel megtámogatott Tiggo 7 a bestseller Kínában a kategóriáján belül, a Tiggo 8 pedig az 1100 kilométeres hatótávjával más extrákkal is bővült. Már az előbbit is a családorientáltság, a komfort és a praktikum jellemzi, intelligens helykihasználás és akkumulátorkapacitás mellett. A CSH-val operáló típus már 280 lóerőt ígér.

A CSH (Chery Super Hybrid technológia) a Chery legújabb, hatékony és környezetbarát hajtásláncát takarja. Ez egy olyan plug-in hibrid rendszer, mely integrált motort, elektromos hibrid hajtást, akkumulátort és biztonsági rendszert foglal magában, és kiemelkedő teljesítményt, hosszú hatótávot és megbízhatóságot kínál.

A Tiggo 8 elmondása szerint az erő és elegancia érzetét sugározza a formavilágban. A szokásos extrák között foglal helyet az ülésfűtés és -szellőztetés, de még masszázsfunkció is társul az élményhez, legalábbis az anyósülésen. Ezt szintén családi autónak nevezik, amelynél magas a komfortszint, integrált biztonsági elemekkel. Egyik fő erőssége az ultra merev biztonsági karosszériaszerkezet.

A beépített Qualcomm Snapdragon 8155 rendszerchipnél úgy számolnak, még a 15 év feletti életciklust is eléri.

Chery Tiggo 7 és 8 hibridek
Kép: Economx, Sándor Zoltán

Már a 7-es modellben is 7-8 légzsák lett beépítve, ám a 8-asban már 9 is helyet kapott. Mindkettő esetében 6-7 liter körüli fogyasztással lehet kalkulálni. A hetes a Comfort, Premium és Luxury felszereltségi szinteken válik elérhetővé, míg a fél méretosztállyal nagyobb nyolcas csak utóbbi két modellt nyújtja majd, belépőszint nélkül.

Mihályi Norbert, a Chery Magyarország országigazgatójaként fontosnak tartotta kiemelni, hogy 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát vállalnak, ezt a minőség fokmérőjeként hangoztatva. 

Az eseményen ki is lehetett próbálni a szóban forgó autókat, és a volánnál ülve az is szemet szúrt, hogy a két kijelzőből a középen elhelyezkedő kimondottan egy Android-tablethez hasonlít: a képernyő gyorsbeállításait ugyanúgy lehet elérni. Emellett különlegesség, hogy belső illatosító is innen állítható be, s három különféle illatból lehet választani. De például a szemellenző lehajtásakor a hideg és meleg fények is állíthatók a tükörnél. Ezenfelül további pluszként ismertették, hogy a kesztyűtartó hűthető.

Chery Tiggo 7 hibrid (belülről)
Kép: Economx, Sándor Zoltán

Azt is elárulták, hogy a Tiggo 8 rejtett ajtókilincseket kapott, amelyek mínusz 30 fokig működnek. A csomagtér pedig 899 litert tesz ki, legalábbis úgy, hogyha előrébb húzzuk a hátsó üléssort, enélkül bő 700 liternyi hely áll rendelkezésre.

A bemutatott, ősztől elérhető modellek árfekvése a nyolc számjegyű kategóriában állnak:  

11,5 és 15,5 millió forint között kínálják a C-SUV szegmens Tiggo 7 verzióit, míg a hibrid Tiggo 8 ára már 12,9 és 16,7 millió forintra rúg változattól függően.

Azt azonban még homály fedi, hogy a Cherynek sikerül-e érdemben utat törnie a magyarországi piacon, és jelentős eredményeket elérni az értékesítésben. Ahogy az is kérdéses, mekkora szeletet vág majd ki a hazai autóeladási tortából, illetőleg esetlegesen mely gyártók rovására.

Újabb kínai autómárka döngeti a magyar piacot

Betör a magyar piacra a Chery, miután hagyományos benzinmotoros és tölthető hibrid SUV modelljei sikeresek lettek más országokban is. Részletek >>>