A patinás, kínai állami tulajdonban lévő autógyártó, a Changan Automobile, amelynek központja Csungkingban található, nagyszabású európai terveket szövöget. Az 1862-től fegyvergyártóként, majd 1959-től autógyártó vállalatként működő ázsiai nagyvállalat azért készül gyárat felhúzni az öreg kontinensen, hogy ennyivel is is támogassa jövőbeli európai értékesítését.
A Reuters a Changan vezetőjétől úgy értesült, hogy a kínai autógyártó ehhez már a potenciális európai helyszíneket vizsgálja.
Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy jelen legyünk Európában, Európában gyártsunk, Európának
– mondta el Nic Thomas, a Changan európai marketing-, értékesítési vezetője egy londoni autóipari rendezvényen. A cég európai vezetője az időzítésről azonban nem árult el további részleteket, csupán annyit mondott, hogy momentán a tervezés szakaszában vannak.
A Changan márciusban közölte, hogy idén tíz európai piacra tervez belépni elektromos járműveivel. Nic Thomas, aki a Changan szigetországi tevékenységét is irányítja, elárulta: a kínai autógyártó még idén megkezdi a Deepal S07 értékesítését a brit fogyasztók számára, és maguk a szállítások szeptemberben kezdődnek.
- A lap megjegyzi, hogy autóipari elemzők szerint a Changan valamivel több mint 2,2 millió jármű értékesítésével 2024-ben a világ 16. legnagyobb autógyártójának számított.
- A kínai óriás tavaly 600 000 autót adott el Kínán kívül;
- és ezt a számot az idén 1 millió értékesített járműre szeretné növelni.
- A Changan ezzel csatlakozik számos más kínai autógyártóhoz, amelyek már megkezdték értékesítésüket Európában, köztük a BYD-hez.
- A BYD magyar szempontból azért is érdekes, mert jelenleg is gőzerővel épül a BYD gyára egy 300 hektáros Szeged melletti ipari területen.
Toronymagasan itt gurul a legtöbb elektromos autó
Tavaly világszerte 55,8 millió elektromos jármű futott az utakon. A teljes mennyiségnek több mint a fele Kínában közlekedik, az ázsiai ország ezzel messze megelőzi az USA-t és Európát.A részletekről ITT írtunk bővebben.