A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti Railjet vonatokat

– írja hivatalos oldalán Vitézy Dávid, közlekedési szakértő, korábbi közlekedésért felelős államtitkár.

Vitézy Dávid hozzátette: az említettek nem csupán átszállási kényszert jelentenek Bécsben.

… hisz nyilván azért teszi ezt, mert szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni. Mivel a nemzetközi vonatokon kívül minden más vonatot buszok pótolnak ezen a szakaszon, felfoghatatlan számomra, hogy az osztrákok jelzései után hogy nem sikerült a vonatokat olyan időpontban indítani Budapestről akár a menetrendet módosítva, hogy időben menetrend szerint odaérjenek Bécsbe.

A közlekedési szakértő szerint mindez a legkisebb odafigyelés vagy a probléma megoldásának szándéka mellett sikerült volna. Az, hogy ez mégis így történik, egyet mutat: lényegében az intézményes szakmai kontroll megszűnt a MÁV működése fölött, és ezt a fajta rugalmatlanságot és az utasok szempontjainak leghátulra sorolását következmények nélkül meg lehet tenni az ország legfontosabb nemzetközi vasúti kapcsolatánál – vonta le a tanulságot Vitézy Dávid.

Európában dől a pénz az útépítésbe, a vasutak viszont zsugorodnak

Egy új kutatás arra figyelmeztet, hogy az elmúlt három évtizedben drámai mértékben csökkent az európai vasúthálózat, miközben a közúti beruházások ugrásszerűen megnőttek. Bővebben --->