A japán All Nippon Airways egyik belföldi járata szombaton visszatért az indulási repülőtérre, miután a Boeing 737-es típusú repülőgép pilótafülkéjének ablakán a levegőben repedést találtak – közölte a The Guardian szerint a légitársaság szóvivője.

A járat épp a Toyama repülőterére tartott, onnan tért vissza a felszállás helyszínére, a szintén japán Szapporóba.

A berepedést egész pontosan a pilótafülkét körülvevő négy ablakréteg közül a legkülsőn találták. A légitársaság szóvivője azt is közölte, hogy az 59 utas és a hat fős személyzet tagjai közül senki sem sérült meg.

Ehhez nagyban hozzájárult, hogy a repedés nem volt akkora, hogy befolyásolta volna a járat irányítását vagy épp a gép nyomásszabályozását.

Mi a túró történik a Boeing gépekkel?

Múlt hét pénteken az Alaska Airlines egyik gépén repülés közben kiszakadt a vészkijárat, ami végül leszállásra kényszerítette a pilótákat. Egész pontosan az történt, hogy leszakadt a dugóajtó a Boeing Max 9-es típusú repülőgép bal oldaláról az oregoni Portlandből való felszállást követően, úton a kaliforniai Ontarióba. Mindez akkora nyomáscsökkenést okozott, hogy vissza kellett fordulniuk.

Csupán a szerencsén múlt, hogy nem történt tragédia: a pilóták úgy tették le a gépet a földre, hogy a fedélzeten lévő 171 utas és a 6 fős személyzet tagjai közül senki sem sem sérült meg. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság eddigi vizsgálata szerint az utasok még be voltak kötve, és a légiutaskísérők sem kezdték meg az utasok kiszolgálását a gyors nyomásvesztés pillanatában.

A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) már a baleset másnapján elrendelte 171 Boeing MAX 9 típusú repülőgép ideiglenes földre helyezését, amelyekbe ugyanezt a mintegy 27 kg súlyú panelt szerelték be, és amely egy főként fapados légitársaságok által használt opcionális kijárati ajtót takar.

A frankfurti és az amerikai tőzsdén jegyzett Boeing részvényei csaknem 8 százalékot estek ezen a héten hétfő hajnalban, miután az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hatóság elrendelte, hogy az amerikai cég 737 MAX 9-es repülőgépei közül 171 darabot biztonsági ellenőrzésnek vessenek alá, így azok a földön maradnak.

Szörnyű tragédia történik, ha nem profik a légiutas-kísérők

A légiutas-kísérők kőkemény kiképzést kapnak: érteniük kell a biztonságtechnikához, a pszichológiához, a kommunikációhoz, a pánikkezeléshez – mondta az Economxnak Varga G. Gábor légiközlekedési szakértő, akivel a Japan Airlines e heti balesete után beszélgettünk. Cikkünket ITT olvashatja el.