Péntektől kezdve három napon keresztül szünetel a Mini márkájú kocsik előállítása a csoport angliai, oxfordi gyárában, ami a 2019-es termelési szinttel számolva mintegy 2600 le nem gyártott autót jelent.
Az üzemben tavaly előtt 222 340 Mini gördült le a szalagról, nagyjából 80 százalékban exportra.
Kapcsolódó
Csökkenteni kell a termelést a BMW regensburgi gyárában is. Itt 1-es, X1, X2 modellek és a 2-es Gran Tourer változata készül. Tavaly nagyjából 200 ezer kocsit gyártottak le Regensburgban.
A BMW már korábban is elismerte, hogy kihívást jelent a megfelelő mennyiségű chip beszerzése, de mostanáig még sikerült ezt megoldania.

Az autógyártók azért vannak különösen rossz helyzetben, mert nagyjából tavaly ilyenkor túl nagy megrendeléseket mondtak vissza a félvezetőgyártóknál ahhoz képest, hogy utána nagyon gyorsan helyreállt az autók iránti kereslet, először Kínában, aztán szerte a világban. Valójában azonban a chiphiány sokkal szélesebb kört érint, szinte minden olyan vállalatot, amely elektronikai eszközöket állít elő - emlékeztet a portál.
Az Apple 3-4 milliárd dolláros bevételkiesésre számít a mostani negyedévben, a Ford pedig úgy kalkulál, hogy 1,1 millió autót nem tud idén legyártani a félvezetők hiánya miatt. Egy ágazati elemző már januárban úgy becsülte, hogy az autógyártók 61 milliárd dollár bevételtől esnek el a chiphiány miatt, és azóta csak rosszabb lett a helyzet.
Legolvasottabb
Lezárta a kapuit Berlin, kemény döntést hoztak a német hatóságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Suttyomban halmozódik fel az olaj, Oroszország lehet a nagy vesztese
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Árgombtekergetés a rezsicsökkentés? Nem várt helyről kapott kemény kritikát a jelenlegi rendszer