A General Motors azt tervezi, hogy fokozatosan kivonja az általa gyártott gépjrművekből az Apple CarPlay és Android Auto-t, amivel szerintük a tulajdonosok „megkerülik" a kocsik beépített rendeszereit, a GM gyáróriás a Google-lal közösen kifejlesztett beépített infotainment rendszerekre tér át az elektromos járműveknél. A Reuters szerint a cég már a 2024-es Chevrolet Blazer elektromos SUV-ban sem teszi elérhetővé az almás és robotos rendszert.
A CarPlay okostelefonos kivetítés kivezetéséről szóló döntés egyértelmű visszalépést jelent az Apple számára a Google-lel folytatott versenyben, ami azért folyik évek óta a cégek között, hogy minél többen használják az ő platformjaikat vezetés közben. A Chevrolet egyébként korábban pont azzal büszkélkedett, hogy több CarPlay vagy Android Auto funkcióval ellátott modellt kínál, mint bármely más márka a világon.
A Porsche fontolgatja a Google szoftverének teljes integrálását autóinak pilótafülkéjébe - közölte csütörtökön egy, a vállalathoz közel álló forrás, ami a nemrég tőzsdére lépett autógyártó stratégiájának megváltozását jelenti.
A GM 2019 óta dolgozik együtt a Google-lel az infotainment rendszerek szoftveres alapjainak kifejlesztésén, amelyek - a fejlesztők szerint - hatékonyabban integrálhatók más járműrendszerekkel, például a GM Super Cruise vezetői asszisztenssel. Az autógyártó arra törekszik, hogy minél több elektromos autójában már előfizetéses szolgáltatások is előrhetők legyenek.
A GM célja, hogy 2035-re fokozatosan megszüntesse a belső égésű gépjárművek gyártását. Edward Kummer, a GM egyik vezére és Mike Hichme, a digitális élményért felelős ügyvezető igazgató egy interjúban elmondta, hogy a GM sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a vezetéstámogató-eszközeire és azokra az extrákra, amik a komfortosabbá, pihentetőbbé teszik a hosszabb távú utakat is, mind a vezető, mind az utasok számára.
Rengeteg, új vezetéstámogató funkciót fogunk élesíteni az autóinkban, de nem akarjuk, hogy a tulajdonosok ennyire függjenek a mobiljaiktól, vagy mondjuk ne tudják használni a navigációt, ha nincsen náluk készülék
– mondta Hichme a Reutersnek.
Az új rendszerekkel felszerelt autók tulajdonosai nyolc éven át ingyenesen hozzáférhetnek a Google Maps és a Google Assistant hangvezérlő rendszerhez – közölte a GM. A GM szerint a jövőbeni infotainment rendszerek olyan alkalmazásokat kínálnak majd, mint a Spotify zenei szolgáltatása, az Audible és más olyan szolgáltatások, amelyekhez sok sofőr már most is okostelefonon keresztül fér hozzá.
A GM vezérigazgatója, Mary Barra 2030-ra 20-25 milliárd dollár éves bevételt vár az előfizetésekből.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Putyin tombolhat, nagy bajban aranytojást tojó tyúkja

Orbán Viktorék nagyon hittek benne, de csak bukdácsol a magyar ipar reménysége

Tizezres órabér, és akár még nyaralhat is - mégis lasszóval kell fogni a munkaerőt?

Jönnek az új automaták, eltűnik a készpénz a bankokból

Sokkoló számok: így tépte szét a háború és az infláció Európát

Invázió Budapesten: de ez még csak a kezdet

Simor András megnevezte, ki lehet örökre hálás az MNB-s ügy miatt

Gumicsontot rágtak a kormányinfón, miközben az igazi pénzözön elúszni látszik

Napjai vannak hátra, ha súlyos tízezreket akar megspórolni
