Az Amazon csütörtökön megkíséreli megnyugtatni a befektetőket arról, hogy a felhőalapú üzletága – amely a profitja egyik kritikus mozgatórugója – elég gyorsan növekszik ahhoz, hogy ellensúlyozza a fogyasztói kiadások esetleges visszaesését, amely fékezheti a kiskereskedelmi tevékenységét – írja a Reuters.
A technológiai óriás bevétele hozzávetőleg 9,5 százalékkal megugrott a második negyedévben, elérve a 162,08 milliárd dollárt az LSEG adatai szerint, ami gyorsulást jelent az első negyedévhez képest, és nagyrészt összhangban van az egy évvel korábbi időszakkal. Az Amazon Web Services (AWS), a felhőalapú egység, amely a vállalat árbevételének kevesebb mint egyötödét, de jellemzően a nyereségének körülbelül 60 százalékát teszi ki, várhatóan 17 százalékos bővülést ért el az április-júniusi időszakban.
Az Amazon, akárcsak riválisai – az Alphabet és a Microsoft – jelentős összegeket fektetett be adatközpontjai kapacitásának növelésébe, hogy kielégítse a hagyományos felhőszolgáltatások iránti igényt, valamint a generatív mesterséges intelligencia szolgáltatásainak növekedését.
Míg az AWS és a Microsoft Azure a domináns felhőszolgáltatók, az Alphabethez tartozó Google a közelmúltban nyélbe ütött néhány komoly üzletet, köztük egyet az OpenAI-jal. A múlt héten pedig a felhőszolgáltatásai iránti hatalmas keresletet említette az idei kiadási tervek fellendítésének okaként.
A Google erőteljes teljesítménye aggodalmat keltett azzal kapcsolatban, hogy a vállalat piaci részesedést szívhat el az AWS-től, ami az elemzők szerint arra késztetheti az Amazont, hogy növelje saját tőkekiadásait. Akárcsak a Microsoftot, amikor szerdán bejelenti eredményeit.
Zúgolódásokat hallottunk arról, hogy az AWS küzdelme egy erős mesterségesintelligencia-modell kifejlesztésével azt a benyomást keltette, hogy lemarad a Google mögött az MI fejlesztésében
– fogalmaztak a Scotiabank elemzői, hozzátéve, arra számítanak, hogy az AWS haszonkulcsai is visszaesnek az első negyedévben tapasztalt 39,5 százalékról.
Csütörtökön azonban a befektetők a szokásosnál nagyobb figyelmet fordítanak az Amazon e-kereskedelmi üzletágára, amely eddig jól ellenállt a Donald Trump amerikai elnök vámfenyegetéseiből és kereskedelmi megállapodásaiból eredő nyomásnak. Az eladók továbbra is szívesebben árulják áruikat az Amazon.com-on, mivel az e-kereskedelmi óriás megszilárdította vezető helyét az alacsony árak, a kényelem és a termékválaszték terén.