Az akár hétmilliárd dolláros értékű ügylet újabb erőfeszítést jelent a nyugati nagyvállalatok részéről annak érdekében, hogy a globálisan Kínával versenyezni képes nagy vasúti társulást hozzanak létre.
Az Alstom jelezte, hogy még nem hozták meg a végleges döntést. A Bombardier egyelőre nem kommentálta a hírt. A Reuters hírügynökség bennfentes forrásból úgy tudja, hogy az Alstom és a Bombardier közel áll a megállapodáshoz, amely hétmilliárd dollárra értékeli a Bombardier vonat- és mozdonygyártó ágazatát.
Kapcsolódó
Az Alstom-részvények közel 4 százalékos pluszban forogtak a párizsi tőzsdén a hétfői kereskedés során.
Az Alstom és a Bombardier közötti ügyletet valószínűleg alaposan megvizsgálják a versenyfelügyeleti hatóságok. Egyes elemzők szerint azonban Brüsszel részéről feltehetően kisebb lesz az ellenállás, mint az Alstom és a Siemens vasúti üzletágának egyesülésével szemben, mivel a francia és a kanadai vállalat együttesen kisebb részesedéssel bír a nagysebességű vonatok európai piacán.
Az Alstom és több ágazati rivális igyekszik lépést tartani a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplőjével, a kínai CRRC-vel (China Railway Rolling Stock Corporation), amely egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának, a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegének felvásárlásával belép az Európai Unió piacára.
Az Európai Bizottság tavaly februárban megvétózta a Siemens német ipari óriáscég és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését, míg a Siemens és a hatalmas adósságteher alatt roskadozó Bombardier tárgyalásai 2017-ben jutottak zsákutcába.
A Siemens és az Alstom 2017 őszén állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágak egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC, és a duplája a kanadai Bombardier bevételének.
A Deutsche Bank számításai szerint az Alstom vasúti üzletágának árbevétele 17 milliárd dollárra emelkedik, az egy részvényre jutó nyereség pedig 17 százalékkal emelkedik, ha nyélbe tudják ütni az ügyletet a Bombardier-vel.
A TGV nagysebességű vonatot gyártó Alstom európai piaci részesedése 33 százalék, az ennek német megfelelőjét, az ICE-t kifejlesztő Siemensé pedig ennek nagyjából a fele, 17 százalék. Világpiaci részesedésük ugyanakkor csak 7, illetve 3 százalék, míg a CRRC-é 71 százalék a német SCI Verkehr tanácsadó cég adatai szerint.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Ki termeli majd ki a nyugdíjat? Riasztó demográfiai adatok érkeztek
Már közel hétszázezres a fizetése az átlag magyarnak, friss számokat hozott a KSH
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban